Inlägg från: Speedofsound |Visa alla inlägg
  • Speedofsound

BF juni 2012

Jag håller tummarna för att du får träffa bebis snart! Hoppas allt går bra :)

• Speedofsound
    Polarlantis skrev 2012-05-28 12:02:19 följande:
    Morr, har fått en fästing!
    Uh. Äckliga kryp! Jag granskar katterna MKT noggrant varje gång de varit ute, är supernojig över fästingar.. blä. 
    Norrlandstöus skrev 2012-05-28 11:51:32 följande:
    Varit till bm idag., trodde absolut att magen hade sjunkigt men tydligen har den gått från 35 till 37 cm så inte det., Ville att hon skulle göra en hinnsvepning på mig men det blir om en vecka om inte lillen kommit ut tills dess,,. Gud vad jag är less på det här nu., bf på fredag..
     Usch, pepp pepp! Det är sjukt jobbigt med den här väntan faktiskt. BF om 17 dagar, men det känns som en evighet. 
    Vi kanske ska tänka om lite och tänka på hur mkt vi kommer sakna rörelserna i magen, och få känna på en ännu okänd lite bebis? :)  
  • Speedofsound

Jag drömmer varje natt om förlossningen och bebisen! Lika besviken varje gång när jag vaknar :P Går det att längta mer?! Jösses.
    Ska till BM i eftermiddag och lyssna på bebisen och planera förlossningen. Tänkte även fråga henne varför jag hör ett knakande/€knastrande i magen ibland. Någon som hört detta?

• Speedofsound

Ensam blir du nog inte ;) Men jag hoppas att alla stannar kvar i junitråden även fast det blivit majbarn! ;)

• Speedofsound
    PetraK skrev 2012-05-30 09:05:48 följande:
    Igår hade jag diffus molvärk, hugg precis under magen (kommer ett par gånger i rad, håller i sig i några sekunder, gör inte skitont, och sen kan det vara borta ett bra tag), blev plötsligt dålig i magen, mådde sen illa "under revbenen". Kroppens sätt att säga VILA, magsjuka eller om något är på gång, det vet jag inte! Somnade med det, vaknade utan det men nu har det börjat igen.
    Skrev det till min kompis och hon svarade att precis så var det för henne en timme innan vattnet gick :P.
    Vi får se, tror dock bara det är vilan som kroppen vill åt nu, är inte så bra på det!
    Vi hoppas på att det är dags inom ett par dagar iaf då?! :) Jag är inte heller bra på att vila, men jag har faktiskt legat hemma i 2 dagar och inte gjort så mkt. Det är väldigt skönt för kroppen måste jag säga. Hade nästan inget ont i höfterna eller ryggen! :) 

Angående knäppandet i magen. Min BM sa att det kanske kunde vara magmusklerna som knäppte lite när de delade sig och rådde mig till att använda de så lite som möjligt. Jag jämförde lätet med det som kan komma från hälsenorna ibland när man går upp på morgonen. Så det är nog musklerna, eller några senor som knäpper :)  
  • Speedofsound

Fröken01: Min kompis sov nästan hela tiden den sista tiden. Var uppe 2 timmar, sov 2 timmar typ. Men ring och kolla med henne för säkerhets skull. Du måste ju ha lite krafter till förlossningen :)

IGår så kände BM att bebisen låg med ryggen mot min rygg. Den ligger alltså och tittar uppåt istället för andra hållet. Om inte bebisen väljer att vända på sig så kommer påfrestningen mot mellangården vara mkt större och förlossningen kommer ta längre tid :/ Hu, hoppas verkligen det är en snäll bebis som vill vända på sig! :))
    Lite smått oroad över att den inte fixerat sig än heller :S

• Speedofsound

Det där känner jag igen! Min sambos kusin fick exakt samma den sista månaden när hon var gravid. Det hette något konstigt som jag inte kommer ihåg nu.. Jag kan fråga henne och se hur hon behandlade det!

• Speedofsound

MammaMB: Hon tycker synd om dig, men skickar en uppmuntrande påminnelse till dig! Det försvann så fort hennes lilla kom till världen :)

Min sambo är jättego! Han tänker så himla mycket på allt. Hur han ska vara på förlossningen, kollar igenom packning, frågar hur det går varje gång jag får en sammandragning, servar med mat och dryck m.m :) Han är såå orolig för att han ska göra något fel under förlossningen, så söt så :) Tror han är lite rädd för hur jag ska vara också, jag har ganska kort tålamod och hett temperament i vanliga fall ;)

Svar på tråden BF juni 2012