Inlägg från: Speedofsound |Visa alla inlägg
  • Speedofsound

BF juni 2012

Gud vad gnällig jag var innan jag läste det där! Jag ska inte gnälla mer ;) Var inne hos BM idag och det är 2 cm av tappen kvar så hon kunde inte ens utföra en hinnsvepning. Hon sa att jag inte kunde räkna med bebis de närmsta dagarna iaf. Tyckte så synd om mig själv att jag gick ch köpte 1 kg lösgodis.. Men som sagt jag ska inte gnälla mer sen jag läst ditt Norrlandstöus! Känner verkligen med dig :/
    Mitt sista datum för igångsättning är 6:e juli, dagen innan min bror gifter sig :( Det är det som gör mig mest stressad, vill ju verkligen inte missa det :(

• Speedofsound

Pluttan: BF idag! Hon sa att den var mjuk och hade flyttats framåt lite men att det inte gick ändå :/

RocketQueen: Mjukheten avgör nog en del, måste ju kunna få in fingrarna ordentligt. När var det du hade BF?

• Speedofsound
    RocketQueen skrev 2012-06-14 20:25:34 följande:
    Det låter rimligt... Jag hade bf 6/6. Imorgon blir det ett besök på spec.mvc för kontroll. Hoppas att det har hänt nåt sen i måndags då jag hade senaste undersökningen annars bryter jag nog ihop litegrann tror jag...
    Man orkar inte med hur mycket motgångar som helst! Idag är första dagen som jag verkligen känner mig lite uppgiven och vill krypa ihop i soffan :P Menmen, det kanske är det bästa för barnet att bara slappna av och låta det ta sin tid. Men sen när barnet blir äldre, då ska den banne mig för höra vad mamma fick utstå ;)
    fröken01 skrev 2012-06-14 20:28:12 följande:
    Var på kontroll i morse.

Min livmodertapp hade mjuknat och jag var öppen två cm. Känns skönt att det händer något!

Gjorde TUL. Plutten väger runt 3300 gram. Vecka 40+5. Allt såg toppen ut, var så slänt att höra!
    Skulle också vilja göra ett UL nu för att kolla vikt och sånt. Hoppas det kommer igång för dig snart :)

• Speedofsound

Hon kanske inte vågade göra för mkt om det skulle göra ont. Jag är bara tacksam att hon försöker. Vi tänkte köra på sex varje dag fram till nästa möte och se om det hänt något ;) Godis är jäkligt bra när man är deppig! Min sambo var jättego igårkväll när han märkte att jag var deppig, tur att man inte är ensam i det här!

Åh det är så förbannat tråkigt att de är så hårda med sånt ibland. Till slut tappar man ju nästan lusten att föda alls! Jag tänkte iaf böna och be om att få bli igångsatt i v42+0. Har inte råd att åka till sjukhuset varannan dag i en vecka. Tar ju typ 30-40 min dit. Och sen hävda att jag måste vara med på bröllopet...

Jag får sms lite titt som tätt här. "Bebis?!" nej, då hade jag väl ringt. Backa lite! Jag håller mig hemma så jag slipper jobbiga människor på stan. Folk har verkligen inget vett! Bara för att man är gravid så betyder väl inte det att man är allmän egendom och trevligare än vanligt? :P

• Speedofsound

Åh, det är så att jag blir helt uppgiven för din skull! Tröstät lite godis och se till att bli ompysslad. Kram'

• Speedofsound

Bebisen har inte rört sig alls mycket de senaste dagarna :( igårkväll hoppade den igång en stund men sen dess har den inte rört sig alls mkt. Bör jag ringa till förlossningen?

• Speedofsound

Jag ska ligga ner på vänster sida i 2 timmar. Känner jag tio rörelser eller mer så är allt ok, annars skulle jag ringa tillbaka. Har nu lagt mig ner i soffan, det svåra blir att hålla sig vaken så att jag kan känna eventuella rörelser :P

• Speedofsound

Jag har buffat, ätit godis, druckit kallt vatten, spelat musik. Den rör sig lite, men inte alls i samma styrka eller samma mängd som innan. Det kommer små knuffar ibland som knappt känns på utsidan.
    Ska se vad de säger när jag ringer tillbaka.

• Speedofsound

Grattis!! :)

Det gick bra. Var inne på förlossningen för en kontroll. Hjärtljuden såg jättefina ut. De kan inte förklara varför bebisen inte rör sig lila mycket eller hårt dock. Men den rör sig iaf, så det är ju bra :)
    Uh, somnade nästan där inne. Inte sovit något på hela dagen och sen inte ätit ordentligt sen frukost. Helt snurrig i huvudet! Blev en färd direkt till Max :) På väg hem nu och ska bädda ner mig i soffan på en gång :)

• Speedofsound

Orkar inte med mitt humör längre! Blev vansinnig imorses när jag inte fick på mig trosorna för att dom hela tiden envisades med att fastna i min lilltå! Sen lyckades jag slå sönder det sista ägget jag tänkte koka till frukost... Vill bara att det här ska ta slut! :P

Svar på tråden BF juni 2012