BF juni 2012
Bejb: Vilken söt lite flicka och underbar vagn! Ser att ni har likadan tapet som vi har också :P
Jag har druckit hallonbladste i 2 veckor nu :P
Bejb: Vilken söt lite flicka och underbar vagn! Ser att ni har likadan tapet som vi har också :P
Jag har druckit hallonbladste i 2 veckor nu :P
Norrlandstöus: Håller tummarna för att det går bra imorgon för er! Lycka till! Äntligen är det din tur att bli mamma :D
Min BM sa att förstföderskor inte kan göra nåt för att få igång förlossningen. Promenader och allt sånt kan vi glömma. Hon sa att livmodern är så stark och ung första gången att den inte påverkas av rörelse på det sättet. Däremot andra gången kan man försöka "skaka" lite för att den ska reagera :)
Så jag har lagt allt sånt åt sidan nu och tänker vila mig i form :)
På måndagskvällen 20.43 kom våran Edwin äntligen ut., Förlossningen ska vi inte ens tala om men i slutändan är det värt varje minut av hela gravidteten och förlossningen när man fått ut sin lille., Han vägde 3500 och var 53 cm lång och så fin., är kvar på bb och får se när vi får komma hem,. då slänger jag ut en bild..:) kram på er alla!
Grattis fröken! :D
Grattis!! :D
Idag är jag glad! Igår ville jag bara ge upp allt :P Var hos BM imorse och hon lyckades nu göra en ordentlig hinnsvepning! Hon sa att tappen nästan var helt borta dessutom, har hänt otroligt mkt på en vecka! Vi har legat i med sexandet så det ska vi fortsätta med ;) Hon trodde ite att jag skulle behöva åka till sjukhuset för överburenhetskontroll så vi hoppas på bebis de närmsta dagarna :) Woho! Det firas med massa jordgubbar och annat gott ikväll :)
Grattis PetraK och grattis RocketQueen! Vad skönt att du slapp igångsättningen iaf, men vilken envis liten kille det är ;)
Jag har ett tryck neråt och ganska mkt värk i ryggen för tillfället. Men vågar inte hoppas på att det är nåt :S Jag tror mer att det är bebisen som trycker runt luft i mina tarmar ... :P
Fick sova 2 timmar innan jag vaknade av värkarna. Har tagit två Alvedon men det hjälper inte ett jota :/ Skulle verkligen behöva sova lite om det nu ska sätta igång idag!
8 timmars värkarbete än så länge... Ute och promenerar från förlossningen för att få en slutspurt.. Och för att få lite frukost!
Hej alla! Igår natt 3:08 kom vår "lilla" Dante. Han var 55 cm lång och vägde 4666 gram. Efter nästan 24 timmars värkarbete så beslöts det om akut snitt. Hans hjärtljud gick ner så mkt. Hade endast öppnat mig 3 cm sen jag blev inskriven 10:30.. Fy vad ont jag hade! Så snittet blev verkligen en befrielse :) kvar på BB än så länge tills jag känner att jag mår bra. Hoppas att ni mår bra alla och att era bebisar kommer snart :)
Tack så mkt :) nu har vi landat hemma och ska mysa ner mig i sängen :))
Grattis Chriis!