Inlägg från: Speedofsound |Visa alla inlägg
  • Speedofsound

BF juni 2012

Jag jobbar i ett typ av restaurangkök, väldigt nystartat i ett nytt koncept. Därav röran med personal, inköp m.m. Jag har en ansvarsroll som gör att alla kommer till mig med allt och jag får springa runt. Vore skönt att bara kunna gå till jobbet någon dag, jobba och gå hem utan att vara död :P
    Verkar kul på bensinstation, men jag förstår dig verkligen det där med att behöva vara trevlig hela tiden. Det är därför jag bara jobbar extra som servitris och inte heltid :P

Jag tänkte det, har ingen möjlighet alls att sitta ner under dagen. Jobbar vid bänkar som jag inte kommer nå till sen, och det är tunga lyft. Allt arbete sker vid bänkar så det blir svårt att hitta alternativ :P
    Jag ska på UL nästa måndag så då ska jag sätta mig med chefen och fylla i pappren :)
    Ska du söka? Kan väl bli jobbigt med tanke på att du inte kan sitta ner nåt?

• Speedofsound

Ja havandeskapspenning kan man få om man har ett krävande eller "farligt" jobb. 60 dagar innan BF är det som gäller då. Men arbetsgivaren måste kunna ge dig en chans till omplacering först, om inte detta är möjligt så får man gå hem.
    Längtar86: Bm sa till mig att man får intyget vid RUL, man kan säkert få det tidigare också.

• Speedofsound

Vi kan väl påbörja en lista? :) Skriver i mig och Norrlandstöus först, ni andra kan väl fylla på i datumföljd? :)

Gravid BF - Lista Juni 2012 Gravid

1 - Norrlandstöus
    12 - SaraVictoria 

• Speedofsound
    PetraK skrev 2012-01-07 17:08:27 följande:
    Någon vid en dator som kan slänga in mej på den 11:e? :)
    Självklart! Fixar det :D
  • Speedofsound

Jag har hittat en Brio Happy 2011 för 3200:-! Var och provkörde en 2012 hos babyproffsen igår och tyckte den var hur bra som helst. Men kan man köpa en begagnad för mer än halva priset så :) den är bara använd ca 5 månader så det vAr ett riktigt kap :)

• Speedofsound

Vi kollade också på emmaljunga men brio verkade lite behändigare faktiskt. Tycker tyvärr att emmaljunga har blivit ett "ferrarimärke" som är lite överskattat. Men alla tycker vi olika :)
    Gillar inte deras varukorg bara, den sitter väl lite långt ner?

• Speedofsound

Hittade precis en sån du ville ha för 5600 en -10. Så det är nog väldigt förmånligt att köpa begagnat :))

• Speedofsound

Nu har vi fått se vår lilla krabat! Den ville inte ligga still för en sekund nästan :P vände ryggen till, upp och ner, gosa ner ansiktet så att det inte gick att fota. Men det blev några bra ändå :))

Svar på tråden BF juni 2012