• bejb

BF juni 2012

var på rådgivningsbesök idag och fick en tidig julklapp, fick höra lilla älsklingens Hjärtaslag
    hon mätte blodtryck,vikt o.s.v. och kände på magen också och sa att allting ser bra ut och att bebisen inte kunde må bättre =)
    och igår på kvällen kände jag igen något som fladdrade till i magen, det MÅSTE ha varit bebben som slog en kullerbytta eller något. spännande då man börjar känna av den lill* där inne =)

• bejb

önskar alla mammor och blivande mammor en riktigt god jul! hoppas ni kan njuta av julmaten lite iallafall! jag äälskar julmat så jag hoppas det blir en bra dag utan illamående idag! Kram!

• bejb

uuh.. ..
    är idag sjukskriven,imorgon också. för första gången sedan jag blev gravid faktiskt,så jag tycker att jag kämpat bra med tanke på hur jag mått från och till.
    då jag kom tillbaka på jobb på tisdagen efter julhelgen hann jag bara börja på och så kände jag bara hur det knöt sig i magen.. hann nätt o jämt till toan :/ sen mådde jag jättedåligt resten av dan.. det är såååå jobbigt och tungt att vara på jobbet då jag inte alls tål lukten av allt os och ångor av alla bröd,bullar,munkar o.s.v. då jag jobbar måste jag ha upp ett fönster och stå i draget,det är inte heller så bra då de är minusgrader där ute.. inte konstigt jag blivit förkyld också..
    igår var det lite bättre men mådde ändå väldigt illa..och kändes som jag hade växtvärk i magen. riktigt trött har jag också varit.! och halsbrännan from hell!!

så sent igårkväll bestämde jag att imorgon tänker jag vara hemma och vila och bara ta det lugnt o andas. ska ringa till bm då de har telefontid och berätta hur jag mår.
    är det vanligt att må såhär skit ännu då man gått in i 18:e veckan??..börjar bli jobbigt. och känner mig som en riktig gnällspik nu :/

• bejb
    zenoble skrev 2011-12-29 14:35:12 följande:
    Fy låter inte kul, bra att du sjukskrivit dig så du får vila lite! Jag kräks fortfarande, mest på morgonen. Är också i v.18 så tycker det borde vara borta nu med. Men det är väl bara att bita ihop.
    Har du pratat med bm än?
    fick inte tag på henne,hon hade ledigt :/ ska ringa på nytt imorgon! mådde illa idag på förmiddan,men kändes ändå så mycket lättare att hantera här hemma..då man får lägga sig o vila då det behövs och framför allt INGEN DÅLIG LUKT! hinner bara öppna dörren då jag kommer på jobb så vänder det sig i magen.. vet inte hur ja ska klara ännu 3mån om inte illamåendet ger med sig :(
    annars mår jag väl sådär..
    hoppas du börjar må bättre snart också! lider du av halsbränna annars? jag har varje dag..o det är just därför jag också mår så illa.. känns som all magsyra "bränt sönder" hela vägen upp i halsen.. har provat med rennie o alla möjliga huskurer,men inget hjälper.. bara att kämpa vidare!
  • bejb

ikväll har det sprattlat ovanligt mycket i magen.. kände nästan från utsidan med handen t.o.m. en liten rörelse =)
    det bor en vild liten krabat i min mage =)) gick in i vecka 18+0 idag..tiden bara rinner iväg! om 2v är det dags för ultra igen..och jag är så nyfiken om det är kille eller tjej!

• bejb

har ni andra börjat skaffa åt bebisen ännu?
    har fått "ärva" lite babykläder och blev alldeles till mig.. är ju ändå halvvägs nu. så nu känner jag nog att vi kan börja köpa saker åt bebis. listan är ju lång =)

• bejb

just så! det låter som de flesta redan börjat skaffa något smått :)
    funderar på vagnen.. köpa nytt eller begagnat..? vill ha en emmaljunga edge duo, men köper man en sån vagn ny här i finland kostar den över 1000euro och såå mycket pengar vill jag inte lägga bara på vagnen. så jag har börjat spana på en bättre begagnad vagn istället, men en emmaljunga ska vi iallafall ha!

• bejb

Va skönt att allt var ok! Blödningar lär vara ganska vanliga,men man blir ju ändå helt panikslagen om man får en.
    Har inte direkt haft en blödning,men en gång hade jag en brun flytning som gjorde mig helt orolig. Men bra att du kolla upp o att allt var som det ska! =)

• bejb

känner ni andra fosterrörelser varje dag eller är det lugnare vissa dagar?
    har inte känt något extra sprattel sen i förrgår :/

• bejb

min moderkaka ligger i bakvägg.. annars här tidigare har jag nog känt ordentliga knuffar å sparkar..en gång blev jag så haj så jag hoppade till själv :) säkert helt normalt då att det är lugnare ibland.. kanske h*n har vilodag bara :)på tisdag ska vi äntligen på ultra!oj vad jag läängtaaar!! :) ska bli såå roligt att sen den lill* igen.. om de är en tjej el kille.
    vi har annars hittat en vagn nu. en bättre begagnad emmaljunga duo 2010 modell, nästan oanvänd( endast använd av ett barn under några månader) och ingår både sitt å liggdel med mycket extra utrustning. jättefin är den! vi köper den för 540€(ca 4600kronor) så ungefär ½ priset av vad en splitterny kostar

Svar på tråden BF juni 2012