• Fru HH

BF juni 2012

Vart hos barnmorskan idag och allt så fint ut, inga dåliga värden alls och upp 8kg i v. 26.
    Mått över magen: 24 cm
    Bebishjärta runt 132
    Åh vilken lycka det är att få höra sin knodds hjärta! BM fick sig en spark eller två också, min lilla ninja :)

• Fru HH

Jag ska tillbaka och göra gyn undersökning den 28 :( Jag har blödningar titt som tätt och läste i min "vänta barn" bok att om man blöder lätt och mycket ska man diskutera alternativ förlossning för det kan finnas risk till för stor blodförlust :(
    Blöder bara dem gör ett vaginalt UL...
    Varför ska du dit speedofsound?

• Fru HH
    Speedofsound skrev 2012-03-21 05:39:06 följande:
    FruHH: Det är ett vanligt besök :) Men första besöket jag var på så gjordes de vanliga proven, men BM hade tabbat sig med proven så vi får göra om dom. Skrapa mellangården bl.a. Det gjorde ont som fan :(
    Skrapning på mellangården? Fy va otrevligt det lät!
    Varför gör man sånt?
  • Fru HH

Nu har vi äntligen kommit fram till namn vi tycker om, FY va svårt det är tycker jag.

Om det är en flicka där inne så ska hon heta Alice, blir det en pojke ska han heta Love eller Zack. Hjärta

• Fru HH

Jag e så sjukt nöjd med alla mina fynd!
    Har köpt mjuklift, Skötbord, säng, byrå för 1400:-
    Superficiell saker, lite fel färg på byrå och säng så över påsk ska det målas fint :)
    Min man ska fixa färdigt bebisrummet över påsk så vi kan börja inreda snart.

På lördag blir det Ullared med mamma och bästis :) Wiiiiii!! Det drar ihop sig nu!

• Fru HH

Jag har gått hos BM var 3:e vecka och ska göra det fram till v. 31, sedan är det varannan vecka.
    Har inbokade tider fram till v. 38

• Fru HH

Jag och min man gick profylaxkurs i helgen!! Ni som inte gjort det, GÖR det!
    Fy tusan vilken underbar kurs! Värd varje öre, känner mig mycket mer förberedd inför den stora dagen dels med massa tips och knep för att fixa dagen med dem bästa förutsättningar.
    Men också för ens partners skull, min man känner verkligen att han är mer insatt nu och vet vad han kan/ska göra för att allt ska gå bättre för min del.

Vet till och med mer nu om vad som händer i kroppen vid en förlossning än vissa kollegor som fött 3 barn.

Så med hela mitt hjärta rekomendrar jag er denna kurs!

• Fru HH

Min man och jag kunde lätt dela på en flaska vin på helgen innan jag blev gravid, eller ta ett glas på altanen efter jobbet om det va gott väder. Festa gör ingen av oss sådär jätte ofta.
    Nu när jag är gravid så har han givetvis festat med grabbarna några gånger hit och dit MEN det är VI som är gravida och inte jag. Så han har, av respekt till mig, inte druckit något vin eller så på veckodagarna eller helgerna hemma eftersom jag inte får det. Måste vara rättvist tycker jag.
    Vi dricker saft :)

Sedan har vi kommit överens om att han inte ska supa sig full runt 1 mån innan BF.
    En öl går väl an men ingen fylla.

• Fru HH

Jag har bröstpump och amnings bh:ar.
    Ska köpa linnen/toppar, bröstnapp, inlägg, och kräm.

Bäddade bebis första lilla säng i mjukliften igår med nya täcken och sängkläder.
    Har tvättat alla kläder och lagt dem i en fin låda :)

Åh va jag längtar nu!!

• Fru HH

Någon mer än jag som lider av huvudvärk? Har haft ont sedan igår kväll nu, väntar på att förlossningsläkaren ska ringa upp, kanske måste in på koll.
    Huvudvärk suger när man inte får ta starka tabletter :(

• Fru HH

Ojoj! Jag åkte in till förlossningen nu för dem ville kolla mig pga huvudvärken. Tydligen är jag öppen 3 cm och har ca 5min mellan varje värk.
    Jag känner dock ingenting och fattar inte att det är värkar jag har. Så nu hoppas jag att den lille vill komma inom ett par dagar.

• Fru HH

Klockan 9.40 imorse kom vår prinsessa till världen. 52cm lång och 3.8 kg och är 8 dagar tidig. Min lilla tjockis :)
    Från det att vattnet gick hemma till att hon var ute tog det ca 8 timmar, fort men bra.

Svar på tråden BF juni 2012