Inlägg från: Speedofsound |Visa alla inlägg
  • Speedofsound

BF juni 2012

Jaha okej, alla är olika! Det hjälpte mig iaf, hoppas hon kan hjälpa dig :)

Är det någon mer som drömmer sjukt mkt varje natt? Känns inte som att jag kommer i riktig djupsömn någon gång och vaknar supertrött och med huvudvärk :(.

• Speedofsound

Vi har fått kläder i storlek 56, de växer ju så otroligt fort i början så det kanske är lika bra. Som ni säger så är det ju sommar och förmodligen ganska varmt så det kanske inte behövs så mkt kläder :)

• Speedofsound

En gratis fram till v26 och därifrån en som kostar 600 men skyddar oss om
    något skulle hända under förlossningen. Dagen efter förlossningen tecknar vi en barnförsäkring och då har vi pengar tillgodo från gravidförsäkringen. Jag gillar Länsförsäkringar :)

• Speedofsound

Det är lite lätta buffar mest. Men när jag lärt mig att det är bebisen rörelser jg känner så är det lättare. Jag gick in i v 22 igår, så det kommer nog snart för dig med :)

Jag bytte nick förut förresten från Saravictoria :)

• Speedofsound

Bumman79: Det är garanterat bebis! :) känn efter lite mer så ska du se att du anar ett mönster och känner tydligare varje dag.

Frökenfräken82: åh vad häftigt att kunna se det utanpå! Det dröjer nog ett tag innan jag lär få göra det, men jag känner iaf lite :)
    Vad skönt med bostadslösning. Inte kul med så många trappor :/ vi ska också flytta, fast bi flyttar från 94 kvm till en lite ombyggd sommarstuga på ca 70. Men det är långt ifrån stan, allt liv och 20 m till vattnet istället! :))

• Speedofsound

Men fy fan vilken hemsk barnmorska! Det måste du ju kunna ta upp med sjukhuschefen eller någon liknande. Det är ju verkligen inte acceptabelt! Klart att man har rätt att vara orolig när man inte känner bebisens normala rörelser! Nä fy fan för henne. Du kan ju testa att ringa ett annat sjukhus i närheten och berätta vad som
    Precis har hänt och se om de kan ge dig ett bättre svar. Gå vidare med det här! Kram!

• Speedofsound

Jag har jobbat som servitris i snart 10 år och jag har aldrig bemött en gäst ovänligt. Jag möter otrevliga gäster flera ggr i månaden men jag skulle aldrig tänka mig att vara otrevlig!
    Om man inte klarar av sitt jobb så bör man byta. Det ÄR deras jobb att lugna oroliga mammor/gravida. Fruktansvärt oproffsigt!

• Speedofsound

Jag är så glad! Nu för 10 minuter sen så fick min sambo känna bebisens spark! Han blev så otrooooligt glad :)) vi har börjat med att han smörjer in min mage med olja varje kväll för att få lite närhet, och det funkade tydligen :)

Svar på tråden BF juni 2012