• Forumvärd

    Syskonkärlek! Tävla och vinn!

    Syskon och syskonkärlek är väl härliga grejer men vad betyder det för dig och dina barn?

    Ladda upp en bild som osar av syskonkärlek och ge oss en kort beskrivning av vad bilden betyder för dig och varför du valde just den bilden!

    Du har då chansen att bli en av tio lyckliga vinnare som vinner boken "Laga mat med barn" av Karolina Sparring och Lisa Flodin.



    Tävlingen pågår t.om fredagen den 7/10 och vinnarna plockas ut av en jury.

    Lycka till! Solig

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-01 08:02
    OBSERVERA!

    Du får tävla med hur många bilder du vill!
  • Svar på tråden Syskonkärlek! Tävla och vinn!
  • CallGirl
    http://www.familjeliv.se/hem/callgirl/gallery/php0jartk.jpg

    När den första blygheten hade lagt sig på BB så blev storasyster störtkär i sin lillasyster och det är en besvarad kärlek som vara drygt 4 år senare. När vi varit dumma är det storasyster som får trösta och om lillasyster blir ledsen när vi föräldrar inte är hemma är det storasysters famn hon söker sig till.

    Detta foto valde jag för att när jag ville ha ett kort på dem tillsammans för ett drygt år sedan så drog storasyster spontant till sig lillasyster och lade armen om henne och det är så typiskt storasyster att göra. Hon vill visa hur mycket hon tycker om sin lillasyster helt enkelt!
  • PrincessOfIce


    Mina barn har dagar då de inte tål varandra och andra då de tjatar på varandra om att gå ut och leka bara de.

    De är födda med ungefär 20 månaders mellanrum. Nu nyligen har de börjat gå hem själva från skolan tillsammans och det går toppenbra och de hjälper varandra att komma ihåg allt.. Så stolt över de!

    Denna bild är den första som togs med min mobil och är en av mina favoriter då de satte sig så här brevid kökssoffan av egen vilja. Så söta.. :)   
    Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • YokohamaNr2

    Här leker vi  i storebrors nya sovrum, lillebror har ett likadant bredvid och de älskar att busa runt däruppe Bilden valdes för att de ser så busiga ut och ser ut att ha så otroligt roligt tillsammans och det har de också allt som oftast.


  • mammatill2härligavildar


    Här är det allra första mötet mellan storebror och lillasyster. Alfons är 2 år och Greta inte ens ett dygn gammal. Vi var så oroliga för hur Alfons skulle hantera att få ett syskon, någon som var mindre och ville dela uppmärksamheten, men det gick sååå bra direkt. Han var så öm och snäll mot henne. Bilden är tagen direkt när vi kommit hem. Efteråt gick vi till köket och åt makaroner och korv och han ville bjuda syster på makaroner <3 Bilden betyder så mycket för mig. Den betyder att dom hör ihop, man ser på hans ansiktsuttryck att han gillade henne direkt. Den betyder ocksåå mycket för att vi inte kunde förstå hur det skulle finnas lika stor kärlek kvar att ge till ett till barn, men så kom Greta och vi förstod att platsen inte krymper, hjärtat och kärleken växer.
  • Bubba80


                                                             Hjärta SYSKONKÄRLEK Hjärta

                                     Älskar den här bilden o som sagt en bild säger mer än  tusen ord   
     
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Biobaluba
    Systar som ibland är det bästa av vänner och lika ofta bråkar så det ryker.
    Men älskar varandra det gör dom .
    Lika mycket som jag älskar dem!!
  • Maglan


    Detta är mina tvillingpojkar på ett år. Men på bilden är dom ca 9 månader tror jag..

    Man märker verkligen att dem har ett speciellt band. När dom vaknar på morgonen tittar dom alltid efter den andra på en gång och blir så glada när dom ser varandra.

    Men redan nu märks syskonkärleken.. det nyps, rivs, slåss, bits, tas nappar av varandra osv.. Och man ser verkligen att dom gör det med vilje också.

    Men oftast kommer dom bra överens         
Svar på tråden Syskonkärlek! Tävla och vinn!