sleepingangels skrev 2011-11-21 00:46:42 följande:
Välkommen Flattis!
Vad kul med enu en i Juli!!
Vet du vilket datum?
Jo det är ofatbart att bli gravid tycker jag med :)
Haha, fast eftersom jag är sjukt förvirrad (kan man skylla sånt på att man är gravid också?) så skrev jag ju fel. JuNi, inte juli. 9 juni för att vara mer specifik.
marieotyra skrev 2011-11-21 08:17:12 följande:
Flattis: Jag tror det beror lite på hur man har det med förråd/garage för vagnen och om man vill kunna lämna vagnen ute när dom sover. Har flera kompisar som har två barn och bor två trappor upp utan hiss så visst går det, men det klart att det kan vara smidigare. Jag bor i hus på vischan så här är det ju enkelt att bara dra in vagnen i garaget, låta lillan sova utanför köksfönstret eller sova kvar i bilen så visst tycker jag att det låter jobbigt. Men allt blir ju vad man gör det till... Välkommen förresten!
Välkommen Nicolee!
Jag vågar absolut inte lämna vagnen ute med bebis i, DET går inte. Jag vill hemskt gärna kunna göra så, men det är helt uteslutet här - om man inte kan ha en sov-vagn på balkongen, typ. Det går inte att lämna bebis ute i bilen heller, parkeringen är en bit bort. Väldigt jobbigt, och visst skulle drömmen vara ett hus lite utanför stan, men den drömmen kommer inte att slå in. Och tack!

Zirap skrev 2011-11-21 08:22:00 följande:
Välkommen Flattis. I min förra graviditet fick jag förlossningar i vecka 17 och då blev det besvärande med trappor, men det var inte så att jag inte kunde gå i dem. Jag skulle rekommendera att ni i stället letar lägenhet så att ni har flyttat klart innan bebisen kommer, för det är mest barnvagnen jag tänker på som ett problem. Det är inte roligt att behöva lämna den nere i trapphuset, om det ens är tillåtet. Och att släpa upp den för trappor är inget man gör annat än i nödfall. Så börja leta aktivt, men känn att ni är nöjda med den bostad ni väljer innan ni tar den.
Tack! Jag antar att du menar foglossningar? Jag tror inte att risken är så stor att jag får mycket besvär av det, första barnet och det finns inte i släkten direkt heller. Tanken är ju att vi ska försöka flytta innan det blir för jobbigt för mig, så att jag slipper flytta ifrån min sambo och bo på mina föräldrars kontor - det är reservplanen. Det finns plats för barnvagnar i ett eget förråd längst nere, jag är faktiskt mer orolig för att jag inte ens ska ta mig hem SJÄLV.
Sofi81: Tack!