Inlägg från: Aurora84 |Visa alla inlägg
  • Aurora84

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Hej på er!
    Ramlade in här :) Jag har bf 21april och väntar vår andra flicka :)

BF-LISTA!

Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April:
    21 April- Aurora84 (Mia), andra barnet
    27 April- Eliin87

Maj:   
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    28 Maj - marieotyra, andra barnet.  Minpin, tredje barnet
    30 Maj  - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni  - Janiiique, andra barnet.
    10 Juni - AgnesGN, första barnet 
    11 Juni - hillee, första barnet
    21 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli: 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet

• Aurora84
    Janniiique skrev 2012-01-03 20:37:56 följande:
    Jag hade också den så kallade mannen :)
    hehe lite nyfiken.. "den såkallade mannen".. hette han Assar? Om det är han så minns jag han väl från förra graviditeten. Jag bodde på spec.mödravården ett tag efter förlossningen pga bröstböld och en jäkla massa problem med amningen. Det slutade med att denna Assar hjälpte mig otroligt mycket med allt vad det innebar.
  • Aurora84
    Cinan skrev 2012-01-09 08:24:43 följande:

Tror han heter Assar Isberg och i så fall är han 55 år. Han är dock läkare, inte barnmorska.

Ja precis.. han :)
  • Aurora84
    nyfiiken skrev 2012-01-12 06:01:58 följande:
    god morgon allihopa! idag går jag in i vecka 18, än ser jag knappt själv att jag är gravid, har inte ens gått upp ett kilo vilket gör mig lite nervös. på måndag ska vi på ultraljud vilket förhoppningsvis bekräftar ett och annat. vad är vanligt? och hur mycket växer ni andra? om än det är länge kvar har jag och sambon som smått gett oss in i att utforska denna barnvagnsdjungel vilket för en förstagångsförälder inte gör på en o handvändning. ni med lite erfarenheter... hur fungerar det egentligen med svängbara framhjul här i norr? i de bästa av världar vill jag kunna fortsätta promenera runt nyedalasjön och även vara ute när det snönat. tittat lite på Brio.Sing men behöver råd, för fram vill vi ju enkelt komma oss oavsett vilken vagn vi väljer - men det verkar onekligen smidigt i många lägen med dessa vagnar...
    Vi köpte en emmaljunga citycross 09 till första dottern, den har 4 fasta luftfria däck. Vi är mer än nöjda med den och har haft den sparande i garaget. Bebis i magen kommer självklart återanvända barnvagnen :) Åk till affärn och be att få provköra lite vagnar ute.. då känner ni nog ganska snabbt vilken vagn som passar er. Men jag rekommenderar den vagnen starkt här uppe iaf :) Inga Stockholmsvagnar passar.. och definitivt inga med 3 hjul om man vill gå promenader i skog osv. Vi hade en "sommarvagn" med 3 hjul för att jag ville prova.. efter två veckor sålde vi den då den hela tiden ville veja åt ena hållet.. galet irriterande. :)
  • Aurora84

Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April: 
    21 April- Aurora84, andra barnet (flicka)
    27 April- Eliin87

Maj:   
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka)
    28 Maj - marieotyra, andra barnet.  Minpin, tredje barnet
    30 Maj  - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni  - Janiiique, andra barnet.
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka)
    21 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli: 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet

• Aurora84
    lady84 skrev 2012-01-22 21:35:56 följande:
    Härligt och vilken fin mage du har :)
    tack,  magen börjar bli rätt otymplig och i vägen. Som Ida(IMLVLM) skrev.. alla småkrämpor känns mer eller mindre jämt nu. Stor skillnad från första graviditeten då jag bara svävade på rosa moln :)
  • Aurora84
    Tuffs80 skrev 2012-02-17 09:57:05 följande:
    Vad bra! Tack för tipset. Själv lägger jag mig under värmefilten. När smärtan i rygg och fogar ger sig till känna och det hjälper mig.
    Hur har du det med fogarna denna gång? är det kryckor som gäller nu också? för visst gick dom med sånna förra gången? :/
  • Aurora84
    Janniiique skrev 2012-02-28 17:49:51 följande:
    Är det många som har fått pojkranden? den fick jag i tidigare graviditet men fick då såklart en flicka :) Randen har börjat komma nu och jag är så nyfiken på min bebis att jag måste spekulera lite, hehe. 
    jag fick raggarsträngen upp till naveln ganska tidigt när jag väntade dottern. Nu väntar vi flicka nr 2 och än har jag inte fått nån rand.. Nu är jag i v33..
  • Aurora84
    hillee skrev 2012-02-29 07:15:04 följande:
    Jag har inte fått någon rand än heller. däremot tycker jag att magen ser ut som en liten hårboll! Men tur att jag är ljushårig iaf :P haha! 
    hehe ja hårig.. det är min mage me! Betydligt mer denna gång än sist..
Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012