• Zirap

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Har varit hos BM idag, allt såg bra ut. V 35+6, järn: 120, blodtryck: 110/75, viktuppgång sedan inskrivningen: 10 kg. Bebisen är fixerad som förra gången, ligger djupt och jag är öppen för ett finger. Visst är informationträffarna bara för förstagångsföräldrar?

• Zirap

Jag har haft en hel del "mensvärk" och lite ondare sammandragningar senaste 2 v. Då jag så gärna vill fara och titta på en hundutställning på söndag i Skellefteå så ville jag veta hur det stod till egentligen då förra förlossningen gick så fort. Så undersökningen var helt på egen begäran. Dagen innan sonen föddes var jag öppen 3cm utan att ens tänkt tanken, så det kändes som om det kunde ju lika bra ha varit så nu när jag faktiskt haft ont också. Är fortfarande lite velig över on jag ska åka på söndag eller inte då sambon verkligen inte vill med och jag aldrig skulle förlåta mig själv om han missade förlossningen. Men samtidigt kan ju bebisen stanna en månad till också...

• Zirap

Jag jobbar sista dagen på fredag, så nästa vecka är jag gärna med på en lunch.

• Zirap

Jag är också apless på att vara gravid. Hoppas förvisso att jag hinner vara ledig ett par dagar, men om en vecka får gärna bebisen titta ut!

• Zirap

10 dagar kvar till BF och jag är superless! Sonen kom på bf-12, så på ett vis känns det lite som om jag redan gått över fast det kan vara länge kvar... Marieotyra: Du har inte heller lyckats klämma ut någon bebis eller?

• Zirap

7 dagar kvar och är duktigt less på förvärkar, men inte ett riktigt tecken i sikte *suck*.

• Zirap

Lady84: Så skönt att få komma hem! Så mycket hår hon har knappt att sonen hade så mycket på sin 2årsdag ens, hihi.

• Zirap

Jag vaknade flera ggr i natt av onda förvärkar. Det är iofs inte första gången, men under dagen har det varit stendött. Bf på torsdag...

• Zirap

Ännu en skitnatt full med onda sammandragningar, när ska detta sluta?! Hoppas verkligen att den här förlossningen startar med vattenavgång också, för smyger den igång i stil med det här kommer jag nog inte riktigt förstå att det är på riktigt. Förra gången vek jag mig dubbel av smärta från första värk, å då blev det ju väldigt uppenbart vad som var på gång.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012