• Zirap

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Fjärde skitnatten i rad med onda sammandragningar. Blev 2 alvedon och vetevärmare för att jag skulle kunna somna efter att varit tvungen att "andas" mig igenom det värsta. Å nu på morgonen har jag knappt haft en endaste sammandragning, jag blir tokig!!! BF i morgon.  Sonen kom som sagt på BF -12 utan en endaste förvarning, så det här hade jag inte riktigt sett framför mig.

Nu står det en välbehövd tupplur på schemat! 

• Zirap

Marieotyra: Grattis! Själv är jag öppen 3 cm, men natten har varit lugn på värkfronten, så jag tvivlar på att vi ses på BB ändå. Vi får ta en fikadejt senare i stället

• Zirap

Jo det är klart att jag hoppas att det bara ska smälla till så vi också får en majbebis! När gick vattnet för dig?

• Zirap

Hihi, dom är onda Som sagt jag har en förhoppning om att det startar med vattenavgång för mig så att det verkligen tar fart på en gång. Men det enda man lärt sig som omföderska är ju att det aldrig blir som man tänkt sig, så det är inte lönt att varken tänka, planera eller ens hoppas så mycket

• Zirap

Grattis! Här får det tydligen bli en junibebis istället. Är lite rädd att jag snart får sortera bort alla storebrors 50-plagg om inte bebisen tittar ut någon gång. Storebror hade dem en hel månad (47 cm vid födseln).

• Zirap

Marieotyra: Vi fick tipsa alla som skulle komma å hälsa på om just storlek 50 förra gången. Hade bara något plagg och 56orna drunknade han i! När man bara är hemma själv är det ju mindre viktigt om man "måste" nöta på något rosa plagg, men annars är det ju inte så kul. Något som däremot är roligt är ju att shoppa barnkläder, så du får se fram emot det i stället!

• Zirap

Ingen bebis här idag heller *övervänt*. Natten till idag hade jag inga förvärkar heller, så det kändes lite bådeoch...

• Zirap

Kl 02.22 kom äntligen lillebror till världen. Vid 23.30 fick jag onda "sammandragningar" efter att ha varit uppe å kissat och vid 00.45 hoppade jag i ett varmt bad för att se om de skulle ge med sig. Strax efter kl 01.00 bestämde vi oss för att åka till förlossningen för jag var fundersam över om det kanske ändå var på riktigt. Kliver in på förlossningen vid 01.35, kastar på mig rocken och suger i mig lustgas. Kl ,01.45 gör man en undersökning och då går vattnet och jag får snart krystvärkar. Efter ca 30 min krystande var han så född! Visst är jag lite besviken på att det bara hans med lustgas och inte ens en stackars bäckenbottenbedövning denna gång, men sånt är livet. Huvudsaken är ju att det gick bra!

• Zirap

Tuffs80: Jag fick ett förlossninsrum direkt jag kom in. Gissar att de såg att jag hade ont och täta värkar samtidigt som min förra förlossning varit så snabb. Fast sambon sa att de skruvade ner lustgasen rätt ordentligt under krystarbetet. Men det är ändå någon slags trygghet att andas i masken samtidigt som min andning blir så mycket mer strukturerad då. Aanledningen till att jag kastade på mig rocken direkt var att jag bara fick på mig den på ena armen förra gången. Hade så ont att den inte tog sig längre än så, hihi.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012