Vår/sommarbebisar i umeå 2012
Tackar för grattisarna
Tackar för grattisarna
Lillebror var 3955 gram tung och 53 cm lång. En riktig bjässe i jämförelse med storebror, men det går väl på det viset om man stannar kvar och gottar till sig lite extra innan man äntligen tittar ut
(Storebror vägde 3025 och var 47 cm lång). Så 50-plaggen är inte mycket att hurra för tyvärr.
Marieotyra: Japp, där låg jag, men nu har vi fått komma hem. Ska till BB-hemvård i morgon för PKU-provet. Jag hade gärna stannat en natt till, men det fick jag inte. Dessutom blev jag med rumskompis idag å då känns det mer ok att åka hem. Det blir ju inte fullt så avslappnande att dela även om det är trevligt att ha någon att prata med
Å jag fick tillhöra facket "komplikationsfri" omföderska också samtidigt som allt ser helt ok ut med sonen. Jag behövde inte sy ett enda stygn ens. Förra gången var det "fel"" på både mig och sonen så då blev vi också kvar i 4 dygn trots att jag ville hem så snart som möjligt. Dom släpper inte iväg en hur som helst ändå verkar det som. Vad gjorde att de behöll er tror du?
Tråkigt med bemötandet! Men jag förstår vad du menar, för speciellt en av barnmorskorna jag fick var rätt så knepig och speciell. Bara en av "mina" 4 som jag tyckte var kanon. Sånt är trist, för bemötandet är så viktigt på ett sånt ställe.
Gaah! Någon hade mat-maraton igår kväll + inatt. Nu har jag blodiga skorpor på båda sidor å ont som bara den. Plockade fram pumpen igår, men har inte så mycket mjölk ännu att det kan bli någon lösning just nu. Får nog vara flitig med silikonbröstnapparna å snäckorna i stället... Å jag som verkligen försökte härda mig lagom den här gången
Men vill jag så kan jag, så det är bara att bita ihop. Men lite bättre känns det redan nu när jag fått gnälla av mig lite
FÖDDA
12 mars - mfe, flicka, 3455 gram och 49 cm (BF -6)
22 mars - sunshined, flicka, 4395 gr och 54 cm (BF+1)
25 mars - phlegm, flicka 4370 gram och 54 cm (BF+1)
11 april - Aurora84, flicka 3255g och 49 cm (BF -10)
25 april - Cinan, pojke 3170g och 51 cm (BF-7)
13 maj - Tuffs80 flicka 3095g och 50 cm (BF-1)
20 maj - Lady84, flicka, 3130 g och 49 cm (BF+8)
27 maj - Janniiique, flicka 3505 g och 48 cm (BF-5)
31 maj - marieotyra, pojke 3635 g och 51 cm (BF +3)
31 maj- nipnim, flicka 3990 g och 52 cm (BF+3)
3 juni - Zirap, pojke 3955 g och 53 cm (BF+3)
April:
16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken
27 April- Eliin87
28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet
Maj:
25 maj - Iccis, andra barnet
30 Maj - bejbisen, tredje barnet
Juni:
1 Juni - Ersmark, andra barnet
11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka)
23 Juni - Nyfiiken, första barnet
26 Juni - Umetjejen, första barnet.
Juli:
5 Juli - Thelma82, andra barnet
9 Juli - sleepingangels, första barnet
22 juli - Nicolee, första barnet
26 Juli - Kaede, första barnet
Precis, tofflor är bra. Jag tog dom dock på fötterna i farten, så blev det lite mindre att ta med sig
Denna gång tog jag även med några extra par strumpor eftersom jag lyckades blodat ner dem förra gången. Packa gärna ner 2 amnings-BHar så du har ombyte om du blir kvar ett par dagar, de tar ju ändå knappt någon plats. Lätt hänt att det kommer mjölk eller kräks på dem... Kan även vara bra med några ombyten till bebisen för rätt vad det är så kommer det kräk eller kiss fortare än man hunnit blinka... Å glöm inte mössa till bebisen. Sedan kan det vara bra att ta med extra bebis-strumpor att sätta på händerna. Många föds med långa naglar och river då lätt upp sår i ansiktet innan man hunnit korta dem.
Måste bara få säga att jag är så förvånad att det gick så bra att kissa den här gången. Jag hade ju turen att inte spricka alls! Förra gången fick jag sy 2 stygn och då var det verkligen jätteskönt att kunna ha duschmunstycket, men nu behövdes det inte. På gamla BB fanns det en liten duschslang till toan, men det finns inte på nya, så nu måste man in i duschen vilket känns lite mer omständigt i mina ögon i alla fall.
Har det inte kommit någon ny bebis nu...?