Inlägg från: marieotyra |Visa alla inlägg
  • marieotyra

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

FÖDDA 
    12 mars - mfe, flicka, 3455 gram och 49 cm (BF -6) 
    22 mars - sunshined, flicka, 4395 gr och 54 cm (BF+1)
    25 mars - phlegm, flicka 4370 gram och 54 cm (BF+1)  
    11 april - Aurora84, flicka 3255g och 49 cm (BF -10)
    25 april - Cinan, pojke 3170g och 51 cm (BF-7)  
    13 maj - Tuffs80 flicka 3095g och 50 cm (BF-1)
    27 maj - Janniiique, flicka 3505 g och 48 cm (BF-5)
    31 maj - marieotyra, pojke 3635 g och 51 cm (BF +3)

April: 
    16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken 
    27 April- Eliin87 
    28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet

Maj: 
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka) 
    25 maj - Iccis, andra barnet 
    28 Maj -  Minpin, tredje barnet 
    30 Maj - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni - Janniiique, andra barnet. (flicka) 
    1 Juni - Ersmark, andra barnet 
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka) 
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar) 
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka) 
    23 Juni - Nyfiiken, första barnet 
    26 Juni - Umetjejen, första barnet.

Juli: 
    5 Juli - Thelma82, andra barnet 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet 
    22 juli - Nicolee, första barnet 
    26 Juli - Kaede, första barnet

• marieotyra

Grattis till Vide!

Zirap: Här har vi insett att vi inte har några 50-kläder förutom enstaka väldigt rosa flickiga kläder. Första natten har gått bra, men det är ju inte skönt att börja amma....bara att bita ihop...

• marieotyra
    Zirap: Ligger du på rummet direkt till höger inne på avdelningen (sett från väntrummet till BB-hemvård)? Tyckte att det var din sambo som gick in där med ett babyskydd för ett tag sedan... Vi var dit och lämnade bilirubinprov, lilla Max har lite lätt solbränna...

• marieotyra

Dom har sparkrav så man får inte stanna längre än 24 h som omföderska om det inte behövs. Sen har ju högsäsongen dragit igång nu så jag antar att dom inte har så många platser heller...

• marieotyra

Max har också lite gulsot, lämnade prov i lördags och idag. Men nu var det tydligen lugnt!

• marieotyra

Jag förstår mig inte riktigt på det där. Alla jag träffat både på förlossningen och på bb-hemvård är ju kanon men på bb verkar det vara en helt annan sak. Hur kan det vara möjligt när det är samma personal?

• marieotyra

Vad tråkigt, men det var ju bra att dom erbjöd sig att ta henne iallafall. Har hört om dom som haft skrikande barn hela natten där dom inte fått någon avlastning eller hjälp alls, och då kan man ju verkligen fundera på nyttan att över huvud taget vara på BB.

Min BVC-sköterska tyckte det var bra att vi aldrig var på BB för hon tyckte dom var alldeles för snabba med att tilläggsmata...så åsikterna är verkligen olika...

• marieotyra
    Zirap: Känner igen det där. Max har inte insett att det är normalt att gå ner lite efter man fötts...så mjölk verkar han få i sig...

mfe: Det hon hade reagerat på är att tilläggsmatningen har ökat i lite samma takt som amningsfrekvensen har gått ner generellt. Hon tyckte att det var olyckligt att man inte riktigt fick chansen att få igång mjölken och då blir det lättare problem när man kommer hem. Men skriker dom hela tiden och man inte har någon mjölk förstår jag problemet... 
  • marieotyra

Tycker också att det låter lite. Har varit där en gång och fick nästa tid en vecka senare. Har för mig att det var något liknande med Tyra också...

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012