Inlägg från: marieotyra |Visa alla inlägg
  • marieotyra

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

mfe: Då antar jag att dom missade säga till på BB att ni skulle ringa till BVC? När vi fick Tyra så var dom väldigt noga med att vi ringde direkt för att vi skulle kunna få väga en gång innan det blev påskhelg...

• marieotyra

Vi kom aldrig upp till bb eftersom sambon inte skulle kunna stanna och klockan var 4 på natten. Dom bäddade åt oss nere på förlossningen istället och sen gick vi på tidig hemgång. Något jag tycker var bättre nu var dusch på rummet på förlossningen vilket vi inte hade förra gången... Personalen på förlossningen tyckte jag var bra!

• marieotyra

Dom hade tydligen 50 fler födslar än normalt förra sommaren och dom väntar ännu fler denna sommar. Plus att alla vill ha semester...där är nog den största haken när det gäller att få stanna på bb. 

Ni som har fått andra barnet nu, hur fungerar nattsömnen för det äldre syskonet? Här har vi haft en helvetesnatt, storasyster har kommit in till oss stup i kvarten. Det största problemet är att hon absolut inte kan komma till ro och sova i våran säng utan blir bara tjurig och hoppar omkring. Så har det varit även innan det kom ett syskon, men då låg hon typ alltid kvar i sin säng. Tror min kära sambo var nära ett sammanbrott där kring 5 då Tyra bara käftade tillbaka och skulle minsann inte sova någonstans och bara smågrinade och skrek så att Max också vaknade hela tiden...

• marieotyra

Zirap: tur att du inte har lika kort krystningstid som jag,då hade du kanske inte hunnit. Har krystat 13 min med varje barn...

• marieotyra

Vid båda förlossningarna har hjärtljuden blivit sämre när krystvärkarna kommit igång så det har blivit klipp båda gångerna. Den här gången hade jag en kant kvar som bm fick hålla bort för att jag skulle få krysta, det var inte alldeles bekvämt...

• marieotyra
    AgnesGN: Om du är inne och läser något får du gärna uppdatera oss om hur det går för er? 
  • marieotyra

Här är det också en liten som bara äter och sover. Däremot vill han mest bara sova på mage så på natten är han inte helt nöjd när han ska ligga på rygg...

• marieotyra

Vi är tyvärr borta hela veckan men gärna en annan gång. Efter midsommar stannade jag och barnen kvar hos mormor och morfar i härnösand en vecka. Skönt att ha lite avlastning nu när Ante jobbar. Har varit på stan alldeles själv idag, kändes riktigt lyxigt!

• marieotyra

Vi har mormor och morfar på besök så vi kommer inte, men gärna en annan gång.

Har varit med Tyra på kalas på Leo´s hela eftermiddagen, bara att konstatera att en 2-åring orkar väldigt mycket mer än sin mamma... 

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012