• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • marieotyra
    Flattis: Du hade nog inte varit så avundsjuk senast det regnade mkt när jag och lillan stog och plaskade inne i groventrén och taket läckte...allt har ju sina för- och nackdelar. Hus är ju himla trevligt när allt är helt och man har mkt tid att grejja med saker, men när det jävlas och man har föräldrapenningen att betala jäkelskapet med så har jag flera gånger önskat att vi bodde kvar i hyreslägenheten på Teg....

• Janniiique

Är det någon som har gjort det kinesiska befruktningskalendern och sett om det blir pojke eller flicka? Jag gjorde det med min dotter som är född 07, och det visade flicka, nu gjorde jag det igen och nu visade det pojke. Jag hoppas den lilla vill visa på UL, jag är så nyfiken! :)

• marieotyra

Har inte testat kinesiska befruktiningskalendern. Jag hoppas också på att det syns TYDLIGT på ultraljudet eftersom min sambo inte vill veta men jag vill...

Alla som påstod att dom aldrig gissade fel om kön/bebismagar hade fel när jag väntade Tyra. Det var tydligen en riktig pojkmage... Just då tyckte jag att det var ännu roligare att veta att det var en flicka. Vi höll det hemligt för dem som så stenhårt tror att dom kan gissa och AAALLLDRIG har fel så vi kunde skratta lite åt dem...

• Flattis

Åh HERREGUD janniique, så FIN mage!!! Och själv kan jag nog pusta ut, för jag trodde att JAG hade stor mage, men jag har ändå svårt att tänka mig att den kommer att växa riktigt sådär mycket på 2 veckor. Hur känns det att ha med tanken att det kanske kan vara tvillingar, oroar du dig eller tycker du att det skulle vara spännande på ett positivt sätt?

Marieotyra: oj, tror säkert att det var allt annat än kul - men jag tänker vara lite avis i smyg ändå. *s*

har ni pratat mycket om namn? Eller väntar ni med sådant? Det är mycket lättare att hitta på bra namn till hundarna... Tur att det är ett bra tag kvar, det finns alldeles för många fina namn.

• micksaan

Enligt kinesiska kalendern med dottern skulle det bli kille. Nu denna gången säger kalendern flicka. Få se. ;)

• Janniiique

Flattis >> Jag är rätt nöjd över min mage, att den syns. dock jobbigt att alla ska fråga vilken vecka jag är i. och när jag väl säger det så måste dom bara tillägga, "det måste vara minst två". Hur som helst, jättemysigt med mage. och tvillingar ser jag bara som positivt, jag har alltid drömt om tvillingar. och om det är det, så ska det bli otroligt spännande. även fast jag bara har en knatte som inneboende så är jag så otroligt glad. det här är livet.

namn, ja.. gud vad svårt. vi har två stycken flicknamn som "spikade", men däremot inget pojknamn. även fast jag har mitt favoritnamn så vet jag att jag aldrig skulle få det, hur mycket jag än tjatar, man är ju ändå två. ändå tidigt, det kanske faller ner nåt från himlen, bara sådär.

min dotter heter elvira anna emmy, tilltalsnamn: elvira.
    så nu ger jag er ett jättefint, busigt och vackert tips. varsågod!

• bejbisen

Oj, vilken fart det blivit i tråden, va kul!

Välkomna hit alla nya! Nu är de snart dax för mig att åka å jobba igen, har nattveckan i veckan. Och idag är jag sååå sjukt trött att ja undrar hur ja ska bära mig åt för att hålla mig vaken hela natten.

Janniiique: Åhhh, vilken fin mage du har!!!

• marieotyra

Janniiique: Det är ju skönt när magen blivit så pass stor att man inte bara ser lönnfet ut, det stadiet är jag i nu...

Sist tänkte vi att namn skulle lösa sig, man ser ju vad det är när hon väl är född. Pyttsan, det blev inte så mkt lättare för oss iallafall. Så denna gången så hoppas jag att vi har bättre koll på namn när det väl drar ihop sig.

• Sofi81

Janniiigue - Välkommen hit :) Jättefin mage! Känns skönt att veta att det är nån fler som har stor magen, även om din är större än min :)
    Enligt den kinesiska befruktningskalendern skulle detta vara en flicka! Men testade det aldrig med mina andra barn så vi får väl se :)
    Jag vill prompt veta vilket kön det är på RUL, så jag hoppas sambon går med på det :)

Marieotyra - Skönt att du fått något för ögoninflammationen. Drygt att vara hemma och vabba så länge, tycker jag är hemma hela tiden med mina små, Eller det är Leo som är sjuk mest. Nu har han feber och en hemsk hosta, så får se åt vilket håll det går idag!

Flattis : namn är alltid svårt, mina pojkar hade namn innan de föddes, vara bara att hålla tummarna att det passade när dom kom ut :) Med 2:an var det jag som bestämde helt själv (eftersom jag var ensam och pappan, som också är pappa till 1:an inte brydde sig)
    Nu får vi väl se hur det blir med namn, alltid svårt.
    Vi bor ju i ett hus några mil utanför Umeå och trivs så bra, skönt med hus istället för lägenhet, jag bodde ju ett tag i en 3:a med mina 2 barn, men när sedan karln flyttade in blev det alldeles för trångt.  Då flyttade vi till huset som jag ägde tillsammans med mitt ex, vi köpte ut honom. Bara för att göra en lång historia kort!!

Vilket inlägg!!
    Är det många här som bloggar?? Tänkte är alltid ute efter någon ny blogg som jag kan följa :)

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012