Inlägg från: Syster Norr |Visa alla inlägg
  • Syster Norr

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Sofi81: Oj, så jobbigt för dig. Hoppas du kan få en tid och få kollat att allt är ok. Jobbigt att behöva vara orolig. Tänk på att spara ett prov på morgonurinen ifall dom misstänker uvi, då kan dom skicka för analys direkt.

• Syster Norr

Sleepingangels: besvärligt med illamående. Jag har nog snart köpt hela stans förråd av postafen. vi får hoppas att det vänder snart. Jag är i v 13 med andra barnet och denna gång är det svårt att dölja grav. Får se hur länge det kan vara en hemlighet.

• Syster Norr

marieotyra: Går du till Ann? Jag tyckte hon var toppen förra gången jag var gravid och fick låsningar i bröstryggen.

• Syster Norr

Sofi81:Om du känner dig orolig tycker jag att du ska ringa till kk. Säg att du först fick en blödning och därefter varit hos bm som inte hittade hjärtljud. säg att du är orolig och att du önskar en akuttid för bedömning. Det ska dom kunna ordna till dig!

• Syster Norr

Vilka fina magar ni fått! Jag är fortfarande i stadiet "lönnfet" med bibehållet illamående. Det borde börja vända nu, går in i v 14 nu.

• Syster Norr

Pälsboll: jag har hört att direktiven är ändrade nu så man lyssnar inte på hjärtljud förrän efter v 20. Detta pga att det är svårt att hitta hjärtljud tidigt och risken för att oron ökar är stor.

• Syster Norr

Sleepingangels: skönt att allt såg bra ut. Magkatarr är ingen höjdare, hoppas medicinen hjälper.

sunshined: trist att dom inte kan umgås en dag om året, tyvärr verkar det vara en vanlig företeelse.

Vi kommer fira jul här hemma hos oss i år. Känns riktigt roligt, tänkte passa på att berätta om Gravid.

Har ni börjat fundera över vagn? Vi börjar luta åt en syskonvagn trots allt. Har en tjej som kommer vara 2½ men iom att lillgrodan anländer i juni så kommer hon vara hemma hela sommaren med oss. Vi är ofta ute och hittar på saker och ting och då tror jag en syskonvagn kan vara bra att ha om hon blir trött i benen. Måste bara sälja vår förra vagn först.

• Syster Norr

sunshined: det brukar gå att få tag på beg syskonvagnar så är det så att ni upptäcker ett behov går det säkert att fynda.

marieotyra: tänkte du på baby jogger city select? Den är ju sjukt lång! Däremot har dom den till superpris på babyproffsen just nu, inkl babyskydd för runt 6000.

Vi funderar på en Bugaboo Donkey, deras syskonvagn. Vi måste hur som helst byta vagn då vår nuvarande inte går in i skuffen på bilen och jag vägrar vara stationerad i hemmet.

• Syster Norr

sunshined: P&T brukar gå att fynda, ffa i Stockholmsområdet Jag har svårt att tänka mig att ha lillgrodan nere vid marken men det är nog en vanesak. Har även kikat på mountain buggy duet men då vänds barnet framåt när det växt ur liggkorgen och det gillar jag inte.
    Jo, Donkey är verkligen inte billig men jag räknar med ett bra andrahandsvärde. Anledningen till denna vagn är att den går att göra om till enkelvagn, har stora luftfyllda svirvelhjul framtill och blir väldigt nätt ihopfälld. Men visst, den kostar skjortan!

• Syster Norr

Det är verkligen svårt att veta om man behöver syskonvagn eller inte. Vi är mkt ute och går och då tror jag en syskonvagn kan vara bra. Annars blir det att sälja på blocket!

Bejbisen: emmaljunga är nog ett bra val, populära vagnar med bra kvalitet.

Marieotyra: vi har en babyjogger sulky, fantastiskt smidig vagn! Om du är sugen på en city select så kolla babyproffsens erbjudande. Annars är vagnen bra mkt billigare utomlands.
    Jag tycker tröttheten och illamåendet lättat nu, dock har fogarna börjat härja, alltid är det något elände...

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012