Inlägg från: AgnesGN |Visa alla inlägg
  • AgnesGN

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

BF-LISTA!
    Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April: 
    27 April- Eliin87

Maj:   
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    28 Maj - marieotyra, andra barnet.  Minpin, tredje barnet
    30 Maj  - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni  - Janiiique, andra barnet.
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
    21 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli: 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
  • AgnesGN

Kan nån se vad det är?? Jag har visst två små sprattlande bebisar i magen... Lyckan stor, men har nog inte riktigt tagit in det än....
  • AgnesGN

Tack så mycket! Känns overkligt, men härligt. TVÅ små mirakel. Och jag som inte kunde få barn enligt gynläkaren i början av september... =P Sen visade det sig att det kan jag visst, och jag kan få två på samma gång... =P

• AgnesGN
    Tuffs80 skrev 2012-01-18 20:39:25 följande:
    Vad kul att du fick motbevisa läkarn dubbelt upp :) Varför skulle du inte kunnat?
    Jag var där i början av september eftersom mensen varit helt superkonstig sen jag slutade på nuvaring i december i förra året. Hon gjorde VUL och det visade sig att jag hade ett pärlband av små äggblåsor i båda äggstockarna, det i samband med mensrubbningar, övervikt och en del hormonförändringar tydde på något som heter PCO-S. Läkaren trodde inte att jag hade egen ägglossning och skulle behöva hjälp från barnlöshetskliniken, och för att få hjälp av dem skulle jag behöva gå ner 15 kg till (hade gått ner 12 kg på 3 månader). Så jag gav upp hoppet om att bli gravid själv, och bara en månad senare plussade jag, blev på smällen typ 2 veckor efter besöket hos gyn... =P
  • AgnesGN

Tack! Jag tror på kosten och även på att jag slappnade av och inte försökte lika intensivt att bli gravid... Jag gav ju upp hoppet, och då hände det... =)

• AgnesGN

Sunshined: Jo det var en lycka att allt kunde fungera som det skulle ändå. Och att få två på en gång är som sagt kanske lika, om jag nu har svårare att få syskon exempelvis...

• AgnesGN

Haha, överstökat kan man kalla det... =) Men sen kan ju graviditeten bli ganska jobbig med två i magen. Sen blir det ett evigt springande till SpecMödra, och tätare besök hos MVC, har även varit hos dietist och ska till sjukgymnast... Så massa rännande från jobbet redan nu.... Sen ska du klämma ut två stycken istället för en... Känns skrämmande... =)

Men kommer kännas skönt att de små knoddarna kommer ha varandra... =)

Stackars tös med feber. Men skönt att det är lugnt för dig nu.... Du behöver vila.

• AgnesGN

Välkommen hit Kaede! Spännande med första barnet. Är samma för mig. Sen på RUL:et visade det sig vara tvillingar så jag vet nog vad jag har att göra... =P

Allt kommer gå bra. Vi finns här och stöttar! Kram!

• AgnesGN

Parantesen80 - Skojar du med mig? =) Oj herregud! Så du menar att man kan vara extra fertil med PCO.s... Haha... Vilken lycka för er... eller? =)  Ja det visade ju sig vara två på första försökte så, jag blev ju överbevisad att jag var ofertil i alla fall... Men bra att veta att det kanske är bra att tänka på att skydda sig, i alla fall de första året då vi redan får två små, så det kanske räcker med dem medan de är riktigt små.... =)

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012