Inlägg från: micksaan |Visa alla inlägg
  • micksaan

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Sofi81 skrev 2011-11-09 12:11:36 följande:
    Jag går omkring och käkar hela tiden! Detta är så olikt mina andra graviditeter så att det finns inte, men illamåendet har i alla fall lagt sig vilket jag tycker är grymt skönt, men är fortfarande sjukligt trött. Dessutom så blir jag väldigt lätt yr och ont i huvudet har jag för jämnan. Hoppas verkligen att det ger med sig snart!

Snart dags att berätta för "cheferna" på jobbet. Jobbar på ett personalkooperativ, så jag ska väl ta och kläcka ur mig hemligheten på måndag då det är dags för styrelsemöte, tycker dock att det skulle vara skönt att få höra helt klart att man får förlängt tills sommaren först, så att det inte faller på att dom får veta att jag är gravid! Så får det ju inte gå till men man vet ju aldrig!!!

Det där med vagn, vet inte alls hur man ska tänka där!! Vi kommer nog bara att köpa en vagn till bebisen och sen så har ju L kvar sin som han har och med en ståbräda kan vi klara oss rätt bra. H är inte alls sugen på att varken åka vagn eller stå på ståbräda!
    Kanske det blir en liten tösabit denna gången?

Vi funderar nog också mest på enkelvagn med ståbräda/syskonsits. Återstår att se hur det blir.
  • micksaan

Du kan ju annars ringa och fråga henne bejbisen? Så ni inte blir utan. Kanske är ont om tider där kring jul, nyår och alla mellandagar, så kanske bäst att veta att ni får någon.

• micksaan

Nej jag kommer absolut ha med både filmkamera och kamera. Förra gången filmade vi bara då vi var ensamma i rummet, så ingen personal finns med. På något foto kom någon ur personalen med just då i ögonblicket då jag fick upp Saga på bröstet. Men de bilderna håller man ju för sig själv. Jag förstår personal som kommer med på bild och sedan hamnar ute på bloggar, facebook m.m. utan att gett sin tillåtelse. Men om man bara fotar sig själv och sitt barn, det kan de väl aldrig förbjuda.  

• micksaan

Vi har ju redan haft RUL men vi ville precis som förra gången inte ta reda på könet i för väg. Så vi väntar spänt till mars. Känslan hittills säger flicka, men man vet aldrig om den ändras framöver. Jag hade samma känsla med Saga, dock osäkerhet de sista 2 veckorna typ.

• micksaan

Jag har brukat gå ifrån Saga om hon inte slutar efter att jag sagt åt henne en eller två gånger tillsammans med att jag tagit bort hennes hand/arm från mig. Prövar även säga att hon ska vara snäll i stället och ge en kram eller puss. Går jag ifrån henne så slutar hon.

• micksaan
    marieotyra skrev 2011-11-19 21:52:19 följande:
    Tycker att jag har testat gå ifrån henne, men kanske måste göra det mer tydligt. Måste ju vara det enklaste sätter för det spelar absolut ingen roll hur arg eller lugn jag försöker vara så är det bara sååå kul! Sen har hon sjukt mycket missriktad energi precis innan hon ska gå och lägga sig...

Sunshined: Hur gick tågresan?

Tågresan gick bara bra. Får se om det blir en lika smidig resa hem idag.
  • micksaan

Enligt kinesiska kalendern med dottern skulle det bli kille. Nu denna gången säger kalendern flicka. Få se. ;)

• micksaan
    Vi hade också namn färdiga förra graviditeten, var som självklart redan före vi ens var gravida. Denna gången har vi inte diskuterat något än, gissar det lär gå hett till. Kanske man bör börja diskutera snart.
  • micksaan

Jag sålde det vi hade till Saga men har hunnit köpa ett nytt igen. En logico S precis som förra gången. :)

• micksaan

Precis så gjorde jag ;) på allt för föräldrars webshop :) beställde vårt redan förra månaden efter vårt ul.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012