• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • micksaan
    Vi hade också namn färdiga förra graviditeten, var som självklart redan före vi ens var gravida. Denna gången har vi inte diskuterat något än, gissar det lär gå hett till. Kanske man bör börja diskutera snart.
  • Nicolee

Jag ska ha 18 juli om jag räknat rätt :P

Nu börjar det sjunka in att jag faktiskt är gravid, ont i brösten, konstant illamående som vägrar resultera i kräkning dock. ont i mage och rygg, överdrivet trött heeela tiden. Är ändå lite nojig och går bra och väntar på ett missfall, längtat efter detta så länge så det känns för bra för att vara sant!

Är det någon annan som har ont i ryggen? jag har iof ryggproblem sen innan, men nu gör det hela tiden jätte ont.

• bejbisen

nicolee: Jag känner av foglossning och har gjort de några veckor. Annars har jag inga ryggproblem.
    Hoppas på att kunna jobba längre denna gång. Tidigare graviditeter har jag blivit heltidssjukskriven i v. 22, och v.20.

Idag har jag köpt ett emmaljunga Nitro City chassi att komplettera city crossen med. Tänker mig att nitro chassit är smidigare när man ska på stan, och ställen där det är stora folksamlingar
    Chassit är från 2011, och med nya däck. Fick det för 1650 kr vilket ja tyckte lät som en lagom slant

Hur har ni andra tänkt göra med babyskydd? Köpa / hyra? Eller har ni kvar sen tidigare barn?
    Vi hann sälja vårat som vi hade till de andra 2, så ja funderar på att köpa ett nytt.

• micksaan

Jag sålde det vi hade till Saga men har hunnit köpa ett nytt igen. En logico S precis som förra gången. :)

• bejbisen

sunshined: Ja, vi hade oxå ett logico s och funderar på ett sånt igen. Hittade en sida på nätet som har kampanj på de för 1495, oxå har jag en 20 % som de står gäller på alla varor...  så om de gäller på det så får man ett för 1196 kr inkl frakt, så ja funderar på att slå till redan nu... även om de är länge kvar tills bebis kommer

• micksaan

Precis så gjorde jag ;) på allt för föräldrars webshop :) beställde vårt redan förra månaden efter vårt ul.

• bejbisen

Så de gäller även på kampanjpriserna?!
    Toppen, då ska ja beställa ett redan nu
    Va där ja sett de oxå

• Zirap

Vi har kvar babyskyddet. Men det värsta är att vi med största sannolikhet måste byta bil eftersom vi inte kan få in de båda bilbarnstolarna framför varandra. Och problemet är att våran bil har bland det största kombiutrymmet bak som finns på en personbil, å det vill jag absolut INTE byta ner mig från.Vill kunna få in en barnvagn "på djupet" även i nästa bil, så att hunden ryms utan problem bredvid när man har en enkelvagn i alla fall.

Ärligt talat är jag rätt upprörd över hur mycket plats dessa bilbarnstolar tar... det är ju löjligt. Är det någon som har koll på om det finns någon speciell modell som inte är så utrymmeskrävande (både babyskydd och 1-4 år).  För det känns mindre omständigt att byta ut en eller två stolar i stället för att byta en bil man trivs med i övrigt...

• Syster Norr

Zirap: Vi har lite samma bekymmer men tänkte ha bägge barnstolarna i baksätet. Varför tänker ni sätta dom framför varandra?
    Vi har satt in hundbur i bagaget vilket innebär att vi inte har så mkt utrymme kvar i bagaget. Vi kommer behöva byta barnvagn för att kunna få in den intill hundburen.
    Tyckte vi köpte en stor bil men med två bilbarnstolar och en hundbur blir det inte så mkt utrymme över.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012