• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • marieotyra

Kanske bra att ha en anledning att åka dit igen Flört dessutom när det är mellandagsrea...

• bejbisen

Åhh, de är ju det då oxå, de tänkte ja inte på helt plötsligt blev de ju en bra sak att ja fick med mig fel kartong hem

• Janniiique

Jag har gått ner 2 kg sen inskrivningen! Tror jag vet varför, för jag äter och efter nån tugga är jag proppmätt. Hoppas detta gå över snart, att detta bara är en period. Går in i vecka 16 idag! 

• Zirap

Janniiique: Så där hade jag det första halvan av min förra graviditet, det sa bara pang så var jag proppmätt efter en fågelportion. Men det gick allt över runt v 17-18 ungefär för mig.

• marieotyra

Det där känner jag inte igen alls...förra graviditeten började folk fundera om jag hade mask eftersom jag käkade frukost och sedan mackor framför datorn redan vid 8.30 *haha*

Har just varit på krogen krogen på julfest med sambons jobb. Julbordet var en riktig besvikelse, vem kan missa gravad lax, senap och överkoka potatisen? Däremot hade det gått väldigt bra för barnvakterna och det är ju alltid skönt! 

• Sofi81

Sitter i kö med sjukvårdsrådgivningen. Fick lite blod på papperet efter jag varit på toaletten! Så nu är jag väldigt orolig eftersom jag varit med om ett missat missfall tidigare! Där kom det också ungefär i denna vecka. Är v15+5 idag!
    Så får väl se hur detta går!

• Sofi81

Tack!! Skulle avvakta, eftersom jag inte har ont och det inte var mycket. Ringde dock till förlossningen också för att få prata med en barnmorska Hon sa att hon trodde det kunde bero på en svmpinfektion och att min slemmhinnor är lättblödande. Senaste gången jag var på toaletten var det inget. SÅ får väl avvakta och se.

Ska ringa barnmorskan imorgon och se om hon har någon tid ledig. Annars så har vi en tid på tisdag! Blöder jag mer idag kommer jag åka till akuten så dom får kika   

• Syster Norr

Sofi81: Oj, så jobbigt för dig. Hoppas du kan få en tid och få kollat att allt är ok. Jobbigt att behöva vara orolig. Tänk på att spara ett prov på morgonurinen ifall dom misstänker uvi, då kan dom skicka för analys direkt.

• marieotyra

Bra att ni pratade om morgonurin, skulle till barnmorskan imorse och hade helt glömt bort urinprovet!

Allt såg bra ut, inga sjukdomar denna gång heller *haha*

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012