• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Syster Norr

marieotyra: Går du till Ann? Jag tyckte hon var toppen förra gången jag var gravid och fick låsningar i bröstryggen.

• Sofi81

Jodå, här lunkar det på. Vet väl egentligen inte om  allt är ok. Har RUL 22 dec så då får vi se om det finns ett tickande hjärta. tycker mig känna fosterrörelser ibland, men man kan ju missta sig!

Så ja det är ju bara och vänta och se. Inga mera blödingar i allafall. Tycker iofs att det är lite sjukt att dom inte kan kolla upp sånna saker, så att man får veta, utan man ska bara avvakta och se!  Jaja. Vi håller våra tummar!

• marieotyra
    Sofi81: Tur att det inte är så långt kvar tills RUL iallafall, men det är ju en dråplig julklapp om det inte är som det ska...

• Sofi81

Jo det blir ju inte så roligt men vad ska man göra? Har väl egentligen ställt in mig på att det inte finns ett tickande hjärta. Så behöver det inte komma som en överraskning. Så vi får se!

• micksaan

Allt är nog som det ska där inne i magen Sofi! Det är säkert bebisrörelser du känner av, hoppas på ett fint RUL den 22:a .

• Nicolee

hej!  Jag har inskrivning på måndag, börjar som kännas mer verkligt nu :) Gick in i vecka 9 idag, och jag kräks som en tok, postafen funkar inte alls längre, var tvungen att ringa och sjukamäla mig på jobbet igår kväll för jag låg bara hängd över toasitsen. Men lika glad är jag för det :)

• Eliin87

Vad roligt med en tråd för Umeå föräldrar :) Vårt pyre väntas komma den 27 April.

• Tuffs80
    Sofi81 skrev 2011-12-08 10:26:53 följande:
    Jo det blir ju inte så roligt men vad ska man göra? Har väl egentligen ställt in mig på att det inte finns ett tickande hjärta. Så behöver det inte komma som en överraskning. Så vi får se!
    Skulle inte fixa att vänta så länge på ett ul om jag är orolig. Men jag har iof blött mycket och fått ont med sonen och missfallet så jag fick kolla direkt.
  • Zirap
    Sofi81: Men fick du inte lyssna på hjärtat hos BM!?!? Det hade väl ändå inte varit mycket begärt...? Ultraljud är ju ändå ganska dyrt för landstinget, men för BM att ta fram sin manick ska ju inte vara kostsamt.

• Sofi81

zirap. jo hon lyssnade, men hade såååå dåligt batteri i sin manick. Så det gck ite så bra...

Tuffs80 - Har liksom inget annat val än att vänta och se, finns inga tider hos norrlandskliniken och dom vill ju helst inte att man ska komma in....

Men det är ändå rätt lungt, klart att vi är oroliga, men försöker att inte tänka så mycket på det och det blev väl inte bttre av att BMinte lyckades hitta nått hjärtljud med sin dåliga manick. Dom var dock noga med att säga att det är ju otroligt svårt att hitta ljuden så tidigt och så..
    Hon lyssnade bara efter hjärtljuden för att jag bad och lovade att jag inte skulle bli mer orolig om hon inte hittade hjärtljuden ( kan tilllägga att hon har svårt att hitta hjärtljuden på en när man är senare i grav också, hon är inte så haj på det där) 

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012