• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Zirap
    Sofi81: Jo det kan ju absolut vara svårt att hitta hjärtljuden tidigt i graviditeten, även om det inte är omöjligt i v 15-16. Men så dåligt av henne att försöka med dåliga batterier! Det är ju klart man blir orolig även om man vet att det absolut inte behöver betyda något om det inte hittas. Jag håller tummarna för att allt är bra!
  • Syster Norr

Sofi81:Om du känner dig orolig tycker jag att du ska ringa till kk. Säg att du först fick en blödning och därefter varit hos bm som inte hittade hjärtljud. säg att du är orolig och att du önskar en akuttid för bedömning. Det ska dom kunna ordna till dig!

• Sofi81

Systernorr - tror dock inte dom gör det, för man får inte tid för att man är orolig, det var det dom sa till mig sist jag ringde. men de tär helt lungt, vi väntar...
    Zirap - jag vet det är ite helt omöjligt, det ska gå, men tycker att det är dåligt att hon inte hade så att hon unde byta batterier. 

• hillee

Sofi81- Prova ringa till kk, en kompis till mig ringde dit å sa att hon blödde och fick en tid samma vecka. så är ju alltid värt att prova om ni inte vill vänta till den 22dec.

Den 22dec har förövrigt vi också vårat Rul, längtar som en toka! hoppas på att kunna se könet på den lilla! :)
    Gjorde ett ul i v13, är med i en studie där man får göra ett tidigt ul. så himla kul att se att de fanns ett litet liv där inne på ca 9cm :)
    Är i v15 nu, morgonillamåendet pendlar upp&ner, ena dagen mår jag prima medans nästa får jag krama toan! 
    men sen resten av dagen känner jag inte av grav. så mycket, lite spänd mage ibland bara!

Sleepingangels- Hoppas illamåendet lugnar ner sig, lät inge kul att inte kunna lämna hemmet! :/

• Sofi81

Hillie - Jag pratade med kk när jag hade haft blödningen men dom ville inte att jag skulle komma in, så finns inte så mycket att göra! blödningen var inte stor, så det är väl därför

• hillee
    Sofi81 skrev 2011-12-09 09:50:53 följande:
    Hillie - Jag pratade med kk när jag hade haft blödningen men dom ville inte att jag skulle komma in, så finns inte så mycket att göra! blödningen var inte stor, så det är väl därför
    Jaha, men fy va drygt! Dom måste ju förstå att man är orolig! :/
    Men tur att de endå är den 22a snart! Ska hålla tummarna för dig då! :) 
  • malunk

Hej jag är beräknad till den 13 april, kul att de finns fler i umeå som väntar barn än jag! :)

• AgnesGN

Min mamma är BM och hon säger att de absolut INTE lyssnar på hjärtljud innan v. 20 för att det är svårt att hitta och de inte vill oroa mammorna i onödan ifall de inte hittar. Jag som hade hoppats hon ville tjuvlyssna på mig till jul, men det sket sig. Är bara runt v. 16 då så jag ids inte ens fråga... =P

Sedan säger hon att de ändå inte är något de kan göra om man får en blödning innan v. 21-22 tror jag. Enligt henne är det bara att avvakta och se. För om det är ett MF på g så kan de ändå inget göra för att rädda bebis så tidigt.... Jag nojjar mig mkt ibland och det är såhär hon lugnar mig... =P

• Sofi81

Jag vet precis vad som gäller och BM lyssnade bara för att jag bad så snällt.
    igen, men vi får väl se!Har varit med om et missat missfall och det är inte roligt, vill helst inte vara med om det g

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012