• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Syster Norr

Vilka fina magar ni fått! Jag är fortfarande i stadiet "lönnfet" med bibehållet illamående. Det borde börja vända nu, går in i v 14 nu.

• kickanw

Hej alla fina!

Jag är fotograf och letar efter gravida kvinnor att fota till min portfolio.
    Just nu fotograferar jag gratis, just eftersom jag behöver lite nya foton.

Är någon intresserad av att få sin mage fotad?

Jag vistas en del i Umeå. Nu i mellandagarna kommer jag att finnas där och en hel del i vår/sommar också.

Hör av er i så fall!

Mvh Kristina

• marieotyra

Jag ramlade visst bort från listan!

Men huvva vilken taskig kondis man har fått på senaste, jag flåsar som en flodhäst så fort jag ska göra något ansträngande! Var i stallet igår och svetten rann innan jag ens hade fixat stallsysslorna...

BF-LISTA!

Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April:
    27 April- Eliin87

Maj: 

1 Maj - Cinan, andra barnet 
    14 Maj- Tuffs80
    21 Maj - Sofi81, tredje barnet
    25 Maj - Janniiique, andra barnet.
    30 Maj, marieotyra, andra barnet

Juni:
    3 juni - bejbisen, tredje barnet
    6 Juni - hillee, första barnet
    10 Juni - AgnesGN, första barnet 

Juli:
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
    24 Juli- Atyr andra barnet.

• Pälsboll

Hej.
    Jag är inte så aktiv på det här forumet, är mest inne och läser ibland.
    Men jag tänkte att jag kan väl lite smått hoppa in här, ska få första barnet ca 20 maj.

Men jag har en fråga.
    I vilken vecka har ni fått lyssna på hjärtljud för första gången?
    Ett annat forum jag är med i har en tjej skrivit att där hon bor, nånstans söderut, lyssnar dom första gången i v.14.
    Jag är i v.17 nu och har blivit inbokad för det i slutet av januari. Jag hade egentligen velat göra det en vecka tidigare än tiden jag fick pga makens jobb, men bm sa att det var för tidigt.    

• Syster Norr

Pälsboll: jag har hört att direktiven är ändrade nu så man lyssnar inte på hjärtljud förrän efter v 20. Detta pga att det är svårt att hitta hjärtljud tidigt och risken för att oron ökar är stor.

• Pälsboll

Veckan hon bokat in mej är jag i v.24, så en vecka tidigare borde ju i så fall inte vara för tidigt...

Eliin87 - var jobbar bm som du varit till då? Tänkte så jag har nåt att gå efter när jag ringer till bm och ber att få ändra vecka. 

• marieotyra

Jag har för mig att vi lyssnade på hjärtljuden första gången efter ultraljudet förra gången så det bör ju ha varit efter vecka 20 någon gång. Men sen kommer du ju typ att få lyssna vid varje besök så jag vet inte om det gör så stor skillnad på någon vecka...

• micksaan

Efter ultraljudet fick vi börja lyssna både då och nu. Denna gång hade jag mitt försa besök efter ul först i vecka 24 så har bara hunnit lyssna 1 gång. Ska till bm om två veckor då i vecka 29.

• Cinan

Jag fick lyssna i v.17 förra graviditeten för att jag var lite smånojig och då kunde hon inte höra något. Vart bara oroligare av det så det ledde inte till något positivt.

Den här gången fick jag lyssna för första gången idag och jag är i v.20 en vecka efter RUL.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012