• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • sleepingangels

Sofi81: Ok. Tror du det bvlir så denna gång oxo? Ja jag får göra det. Måste bara köpa mig en bh först :P Alla mina är för små :P

Grattis till jobbet!!! Vad kul :) Min pojkvän håller på med examensarbetet till fritidspedagåg. han säger att det inte fins nå bättre jobb än att jobba med barn!

• Sofi81

sleepigangels - jag vet inte hur det blir denna gång, hoppas jag slipper det!
    Jo att jobba med barn och ungdommar är det bästa.Har gjort det sen 2005 då jag tog min examen. Så jag trivs så bra med det! 

• Eliin87

Sleepigangels: Vad roligt att din sambo skriver ex-jobbet som fritidspedagog, det gör min med ;) Så de har nog haft lite kurser ihop :) 

• marieotyra
    Sofi81: Grattis, skönt att ha allt ordnat! 

Sleepingangels: Läckte inte alls förra graviditeten och har inte börjat än denna gången heller...

• Zirap

Jag har mest bara följt tråden i telefonen på sistone å då det blev så bökigt att skriva med den när den hittar på egna ord utan att jag märkte det så skriver jag först nu!

Jag har fått ett besök i v 20 för att jag fick ett om jag ville, trots att det är andra barnet. Jag hade havandeskapsförgiftning förra gången så därför kändes det tryggt att få kolla upp hur det ligger till då, så det inte blir så länge till nästa gång.

Inget mjölkläckage här inte. Har tom testat att mjölka, hihi, för att det lixom "amningspirrade", men det kom absolut ingenting. Förra gången läckte jag inte heller. Å mjölken kom dessutom igång sent, så jag hoppas ju ändå på något vis att det ska gå bättre den här gången. Men jag är ändå inställd och mer avslappnad till tanken på att tilläggsmata första dagarna om det behövs. Förra gången kämpade jag med amningssnäckor, bröstvårtsskydd i silikon, blod & skorpor  och bröstpump 1-2 månader innan det blev ordning på eländet. Å jag förstår ju att en del ger upp när det är så, men jag är verkligen tacksam över att jag lyckades bita ihop och därför kunde amma problemfritt sedan!

Själv har jag också en vovve. Började tävlingslydnadsträna henne lite smått när hon var liten och fick GK AKL  viltspår som 1-åring. Sedan tog utställningskarriären fart och som tur var blev hon färdigmeriterad redan som 2-åring, för sedan sonen kom har det knappt blivit något vettigt gjort alls. Nu går hon mest å skrotar som snäll sällskapshund. 

• Zirap

BF-LISTA!
    Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April:
    27 April- Eliin87

Maj:   
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    21 Maj - Sofi81, tredje barnet
    25 Maj - Janniiique, andra barnet.
    30 Maj, marieotyra, andra barnet

Juni:
    1 juni - Zirap, andra barnet
    3 juni - bejbisen, tredje barnet
    6 Juni - hillee, första barnet
    10 Juni - AgnesGN, första barnet 

Juli:
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
    24 Juli- Atyr andra barnet.

• bejbisen

Sofi81: Grattis till jobbet

Själv får ja se hur länge ja har mitt jobb kvar. Om Volvo varslar mer folk så kommer ja ligga risigt till. Ska nog söka fl ledigt på nått av barnen i vår, för säkerhetsskull.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012