• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • hillee

Många som har hundar här också! :) jag har också en liten hund, men tränar inget med henne utan hon är bara sällskapshund :) En fransk bulldog tik på 5år :)

• bejbisen

Vi har oxå en hund. En 4 årig golden tik. Hon är sällskapshund. Ställde ut henne några gånger när hon va liten valp. Men orkade inte hålla på att lägga pengar på sånt å köra runt, när vi fått barn :)

• Eliin87

sleepingangels: Det går ganska bra med träningen, har dock blivit lite mindre sedan graviditeten startade tyvärr: Onda fogar sätter stopp för spring och allt för mycket bus :/ Vad är det för en sort du har?

• sleepingangels

Vad kul att så¨många har hund! Det är mitt största intresse!!

Eliin87: Jag har tre hundar 2 kinesiska naken hundar en med päls och en utan. dom är ren sälskap går inte att göra nåt med dom förutom utställning med ena men hon hatar det så gör det väldigt sällan!

Sen har jag en puli som jag tränar med. vi har inte tävlat nått men vi planderar att börja. 

Inte kul med onda fogar!! Här har träningen oxo blivit mindre kan inte röra mig för då spyr jag :P Men idag är en bra dag så vi hoppas illamåendet släpper snart!        

• Eliin87

sleepingangels: usch och fy för att må illa. Vi får hålla tummarna för att det släpper snart :) 

• Zirap

Jag har en svart storpudeltik på 4 år. Hon är internationel och och nordisk utställningschampion, så vi har flängt land å rike runt :) Men det är klart att man får blodad tand när det går bra, så då är det bara roligt!

I kväll har jag ridit för sista gången denna graviditet (mest troligt). Foglossningarna har blivit värre senaste veckan så det börjar kännas lagom att sluta nu. Dessutom börjar det bli lite väl trångt i midjan på byxorna... men jag tror tyvärr att det har lite mer med chokladsuget att göra än själva bebisen, hihi.

• marieotyra
    Zirap: Känner igen det där med att man får överge ridbyxorna nu. Men jag kör på långkalsonger och mjukisar ett tag till och hoppas att jag ska kunna hålla igång ridningen så länge det bara går (red till 7:e månaden förra graviditeten). Synd bara att pållen är stor som ett as och inte vill stå stilla vid pallen, så jag känner mig inte så graciös längre. 
  • Tuffs80

Roligt att så många har hundar. Har själv 4 stycken. 2 pointrar och 2 vorsteh som jag och sambon jagar med. Jag kör även drag med dem. Tävlar nordiskt med dem men kör helst spann hemma. Fast den här hösten har träningen varit siså där pga illamående och nu foglossning. Tur i oturen att även hundarna är halta eller gamla så att även dom egentligen ska ta det lugnt.

• sleepingangels

Jo många som fåt hålla upp med hundträningen :)

Idag åkte vi in på akuten. Hadde så jävla ont i magen och haft det från och till några dagar nu. Allt såg bra ut med bebisen så det är skönt :) 

Dock har jag fått magkatarr av allt spyande så nu får jag äta medisin för det. Men skönt att det vara magkatarr och inte nått med barnet!

Hur kommer ni fira jul i år? Själv ska jag vara hundvakt till en chihuahua och vi ska firra med min sambos familj. min pappa skulle kommat men han åker diräkt in på behandlingshem efter att han kommer ut från fängelset. Så då satasr vi på att fira med han nästa år istället!         

• micksaan

Vi firar här hemma i Umeå i år. Min mamma och hennes gubbe kommer, eventuellt att de tar med min mormor. Lillebror hade inte bestämt sig för om han ska komma eller om han drar julen med pappa. Hade önskat pappa kom också men han vill inte tillbringa julen med mammas gubbe, men en dag hade man väl kunnat genomlida. De kommer ju ändå bo i olika lägneheter så handlar ju bara om julafton. Men men, får se hur min övertalning går. :)

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012