• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • bejbisen

Ang vagn så köpte vi syskonvagn när vi fick Vilgot, eftersom de bara är 18 månader mellan dom så tänkte vi att Vilhelmina är för liten för att gå.. men den där vagnen blev inte mycket använd tyvärr, för hon skulle gå.. så de slutade med att vi sålde den vagnen å köpte en ståbräda  istället... fast brädan blev  inte mycke använd heller.
    De var en P&T vibe vi hade då, faktiskt riktigt smidig.

Denna gång kommer vi inte köpa nån syskonvagn. Vi kommer avvakta å se om de behövs först.
    Vi har beställt en emmaljunga city cross denna gång. Har hört både bra å dåliga saker om den, men ja hoppas att ja blir nöjd.
    Har även ett nitro chassi, så man får en lite smidigare vagn när man ska på stan å ställen där de kan va trångt å besvärligt.
    Förra gången hade vi en emmaljunga classic sport, den va riktigt bra tycker ja

• marieotyra
    systernorr: Ja, det var en baby jogger city select, kommer aldrig riktigt ihåg vad dom heter! Jo, den är lång, men det känns ändå lättare än att dom blir så himla breda. Då kommer man ju aldrig in genom dörrarna. Sen vart den så liten när man fällde ihop. Men en sådan lär det inte bli, det är ju inte så många som säljs på blocket än...

Fattar inte när tröttheten ska släppa. Somnade i soffan vid 18 på fredagkväll. Har världens bästa dotter när det kommer till att sova. Hon la sig 19 igår, sovit hela natten och vaknade 8.20 imorse. Och ändå är man trött...???

• Syster Norr

Det är verkligen svårt att veta om man behöver syskonvagn eller inte. Vi är mkt ute och går och då tror jag en syskonvagn kan vara bra. Annars blir det att sälja på blocket!

Bejbisen: emmaljunga är nog ett bra val, populära vagnar med bra kvalitet.

Marieotyra: vi har en babyjogger sulky, fantastiskt smidig vagn! Om du är sugen på en city select så kolla babyproffsens erbjudande. Annars är vagnen bra mkt billigare utomlands.
    Jag tycker tröttheten och illamåendet lättat nu, dock har fogarna börjat härja, alltid är det något elände...

• marieotyra

Vi köpte vår brio happy begagnad till dottern. Är fortfarande väldigt nöjd med den, har haft den som enda vagn hela tiden. Kände inte riktigt att det var någon idé att byta till någon smidigare vagn när vi ändå visste att det skulle bli ett syskon och ev. syskonvagn. 

• JELJ

Hej!

Ni får ta bort mig från listan.
    Blöder har nog ett missfall. Hur får man hjälp här i stan?? 1177 sa att det är helg och gynjouren har nog inte tid. Har blött i tre dagar nu och lite klumpar men ingen smärta alls. Jag går snart i bitar när man inte får någon hjälp. Detta blir då mitt tredje missfall på ett år. Hur orkar man ta nya tag.

Lycka till ni andra

• marieotyra
    Atyr: Tyvärr har jag inga tips då jag inte varit i situationen själv. Hoppas att du får hjälp snart! 

• Tuffs80
    JELJ skrev 2011-12-18 17:29:39 följande:
    Hej!

Ni får ta bort mig från listan.
    Blöder har nog ett missfall. Hur får man hjälp här i stan?? 1177 sa att det är helg och gynjouren har nog inte tid. Har blött i tre dagar nu och lite klumpar men ingen smärta alls. Jag går snart i bitar när man inte får någon hjälp. Detta blir då mitt tredje missfall på ett år. Hur orkar man ta nya tag.

Lycka till ni andra
    Testa att kontakta kvinnokliniken om du inte fått hjälp www.vll.se/default.aspx&refid=21317

Om detta är ditt tredje missfall på ett år så är det kanske dax för hjälp med att gå vidare för att se om dom kan hjälpa dig att komma hela vägen. Om det är fel ställe borde dom kunna hjälpa dig med var du ska vända dig.
  • Janniiique

Åk till akuten, där måste dom ta emot dig. När jag fick missfall så åkte vi in och gjorde ultraljud och konstaterade att det var missfall. ÅK IN!

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012