Inlägg från: Tuffs80 |Visa alla inlägg
  • Tuffs80

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Grattis! Vilken fin morsdags present :)

Janniiique skrev 2012-05-29 12:44:36 följande:
    Den 27/5 på självaste morsdag kom våran tjej ut med raketfart. 3505 g och 48 cm lång. Helt perfekt. 

• Tuffs80

FÖDDA
    12 mars - mfe, flicka, 3455 gram och 49 cm (BF -6)
    22 mars - sunshined, flicka, 4395 gr och 54 cm (BF+1)
    25 mars - phlegm, flicka 4370 gram och 54 cm (BF+1) 
    11 april - Aurora84, flicka 3255g och 49 cm (BF -10)
    25 april - Cinan, pojke 3170g och 51 cm (BF-7) 
    13 maj - Tuffs80 flicka 3095g och 50 cm (BF-1)
    27 maj - Janniiique, flicka 3505 g och 48 cm (BF-5)

April:
    16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken
    27 April- Eliin87
    28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet

Maj: 
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka)
    25 maj - Iccis, andra barnet
    28 Maj - marieotyra, andra barnet.  Minpin, tredje barnet
    30 Maj - bejbisen, tredje barnet
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni:
    1 Juni - Janniiique, andra barnet. (flicka)
    1 Juni - Ersmark, andra barnet
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka)
    23 Juni - Nyfiiken, första barnet
    26 Juni - Umetjejen, första barnet.

Juli:
    5 Juli - Thelma82, andra barnet
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
    22 juli - Nicolee, första barnet
    26 Juli - Kaede, första barnet

• Tuffs80
    marieotyra skrev 2012-05-31 02:01:57 följande:
    Här är det en bebis som till slut bestämde sig för att födas i maj. Lilla Max tittade ut för 1.5 timme sedan!
    Grattis!
  • Tuffs80

Grattis!

bejbisen skrev 2012-06-01 03:26:42 följande:
    Här blev de oxå majbebis! Vide bestämde sig för att titta ut vid kl 19.47 igårkväll :) 3790 g och 51 lång :)

• Tuffs80

Grattis!

nipnim skrev 2012-06-01 17:47:13 följande:
    Stort grattis till Bejbisen och Marieochtyra! Tji fick jag. Det blev en majbebis i alla fall. Lillasyster föddes 31/5. Bejbisen, jag antar att du också fick bebis under den stressiga timmen mellan sju och åtta? 

• Tuffs80
    Zirap skrev 2012-06-03 09:56:21 följande:
    Kl 02.22 kom äntligen lillebror till världen. Vid 23.30 fick jag onda "sammandragningar" efter att ha varit uppe å kissat och vid 00.45 hoppade jag i ett varmt bad för att se om de skulle ge med sig. Strax efter kl 01.00 bestämde vi oss för att åka till förlossningen för jag var fundersam över om det kanske ändå var på riktigt. Kliver in på förlossningen vid 01.35, kastar på mig rocken och suger i mig lustgas. Kl ,01.45 gör man en undersökning och då går vattnet och jag får snart krystvärkar. Efter ca 30 min krystande var han så född! Visst är jag lite besviken på att det bara hans med lustgas och inte ens en stackars bäckenbottenbedövning denna gång, men sånt är livet. Huvudsaken är ju att det gick bra!
    Jag fick inte ens lustgas. Började krysta i undersökningsrummet. När jag kom in i förlossningsrummet så var huvudet nästan ute så jag fick order att fokusera på att föda istället för att focusera på lustgasen. Det gick ju det oxå men hade inte tänkt föda utan lustgas.

slapp du sitta i 30 min innan undersökning för att kolla puls, värkar m.m? Jag satt i 30 min och sen när jag skulle över till undersökningsbritsen så var jag nästan helt öppen.

Inte alldeles lätt att veta när det är allvar :S
  • Tuffs80
    Zirap skrev 2012-06-06 08:20:11 följande:
    Gaah! Någon hade mat-maraton igår kväll + inatt. Nu har jag blodiga skorpor på båda sidor å ont som bara den. Plockade fram pumpen igår, men har inte så mycket mjölk ännu att det kan bli någon lösning just nu. Får nog vara flitig med silikonbröstnapparna å snäckorna i stället... Å jag som verkligen försökte härda mig lagom den här gången Men vill jag så kan jag, så det är bara att bita ihop. Men lite bättre känns det redan nu när jag fått gnälla av mig lite
    Vet inte om det funkar för dig men för mig gjorde det mindre ont om jag klämde ihop bröstet så att mer kom in i munnen och mjölken kom fortare och lättare. Det började jag med för att det gjorde mindre ont när jag klämde ihop bröstet när hon sög. Dessutom behövde hon inte suga så länge.
  • Tuffs80
    mfe skrev 2012-06-04 23:39:59 följande:
    Och när vi kom till BB hemvård på lördagen så var vi lite sen, väldigt svårt att riktigt hinna i tid från början då man nyss fått barn - trodde aldrig det var så "komplicerat" att ta sig iväg, fick vi världens utskällning först fast vi bad om ursäkt och sedan sa hon bara:
    "Ja, hon ser ju ganska gul ut. Far hem och packa BBväskan igen för hon måste nog in och sola. Vi ringer vid 2."
    Och ja, det visade sig att det hade sjunkit med 50 så inte behövde hon in.. 
    Dåligt du är ju inte den enda som har svårt att komma iväg med en nyfödd. Det är så mycket nytt ju. Med första barnet var jag 30 min sen till BVC vid första besöket. Det var dagen efter att vi fått komma hem.
  • Tuffs80

My är 3 veckor och har träffat bvc sköterskan 3grr om man räknar med hembesöket. Beror väl på hur dom växer m.m sista besöket berodde på att My fick nått på den kvarvarande biten av naveln gången innan. Annars hade hon fått vänta till läkarbesöket eftersom hon ökar bra.

• Tuffs80

Vad knäppt. Stod i broschyren som jag fick på förlossningen att jag skulle ringa BVC. Dom sa till om det på bb hemvård oxå. (var inte på bb)

mfe skrev 2012-06-06 19:32:59 följande:
    De sa att vi inte skulle ringa för de skulle ringa oss på måndagen :S

• Tuffs80
    Ersmark skrev 2012-06-10 20:58:06 följande:
    8 juni kl 23.34 föddes vår efterlängtade Signe. 3395g och 49cm. Bf +7 var nästan säker på att dom skulle få sätta igång mig. men så plötsligt på en födelsedagsmiddag hos mina föräldrar "kissade jag ner mig" på väg till toan :) . vattnet hade gått och sen kom värkarna. På mindre än 4 timmar var vår lilla pärla född. Gick väldigt fort och bra. Behövde inte sy eller nåt. Tur man inte väntade länge med att åka in :)
    Vi hade jätte bra personal både på förlossningen och bb. Åkte hem mitt på dagen den 9 juni. Ville hem och mysa med sambon och den otroligt stolta storebrorn.
    Grattis till dottern! Vad trevligt att personalen var bra det gör mycket.
  • Tuffs80
    marieotyra skrev 2012-06-11 10:10:42 följande:
    Dom hade tydligen 50 fler födslar än normalt förra sommaren och dom väntar ännu fler denna sommar. Plus att alla vill ha semester...där är nog den största haken när det gäller att få stanna på bb. 

Ni som har fått andra barnet nu, hur fungerar nattsömnen för det äldre syskonet? Här har vi haft en helvetesnatt, storasyster har kommit in till oss stup i kvarten. Det största problemet är att hon absolut inte kan komma till ro och sova i våran säng utan blir bara tjurig och hoppar omkring. Så har det varit även innan det kom ett syskon, men då låg hon typ alltid kvar i sin säng. Tror min kära sambo var nära ett sammanbrott där kring 5 då Tyra bara käftade tillbaka och skulle minsann inte sova någonstans och bara smågrinade och skrek så att Max också vaknade hela tiden...

Här funkar nattsömnen bra. Händer att jag hittar sonen i bebisens spjälsäng nu för tiden när jag ska lägga mig med bebisen men det funkar bra att bära honom till hans säng. Kommer han på natten så lägger han sig inte där om bebisen är där. Vi hade en diskussion om det 2.a dagen hemma. Eftersom han tyckte bebisen skulle flytta på sig och sen när det inte gick så skrek han ett bra tag om att jag inte tyckte om honom men sen har ett nej accepterats utan gnäll när frågan om att bebisen ska flytta sig kommit upp. Nu har vi iof nätter när storebror vaknar och är jätteledsen och bara tvärsimot med dom fanns innan oxå.
  • Tuffs80

My sover betydligt mer än storebror vad jag kan minnas. Men hon får nog i sig mer mjölk än honom oxå. Hon verkar öka bättre och är mycket nöjdare med att bara sprattla själv mellan varven. Storebror skulle bäras jämt.

Zirap skrev 2012-06-21 20:48:52 följande:
    Har varit på BVC idag. Sonen hade gått upp 370g på 6 dagar, så mjölken är det inget fel på. I övrigt tycker jag att han sover så himla mycket. Kan inte minnas att storebror gjorde det, men man glömmer väl samtidigt som barn är olika... Hur går det för er andra?

• Tuffs80

Någon som är sugen på att hitta på något? Ex fika på busplaneten, 4 h gården eller nått? Tar med My 5 v och Edvin 3 år. Tänkte i morgon eller på Torsdag.

• Tuffs80

Det lät skönt. Innan jag fick mitt första barn insåg jag aldrig lyxen med att handla själv men nu gör jag det... Vi var oxå neråt men stannade i lugnvik strax innan högakusten bron.

marieotyra skrev 2012-06-26 16:11:33 följande:
    Vi är tyvärr borta hela veckan men gärna en annan gång. Efter midsommar stannade jag och barnen kvar hos mormor och morfar i härnösand en vecka. Skönt att ha lite avlastning nu när Ante jobbar. Har varit på stan alldeles själv idag, kändes riktigt lyxigt!

• Tuffs80

När vecka då? Torsdag på 4H gården kl 13.00? Regnar det vid 12.00 så tar vi busplaneten. Eller har någon nått bättre förslag?

Zirap skrev 2012-06-26 21:14:26 följande:
    Jag har fullt upp denna vecka, men hittar gärna på något nästa vecka istället.

• Tuffs80
    IMLVLM skrev 2012-07-03 09:37:33 följande:
    Hej, i apriltråden har vi pratat om att träffas i en lekpark och äta lunch/fika. Tänkte kolla om någon här vill följa med? Vi har inte bestämt i vilken lekpark, några förslag?

Häng med om ni har tid och lust.

Torsdag. Kl.11.00 Plats?

Ta med lunch/fika och så myser vi i solen medan ev. syskon leker av sig.

Vi kommer:

Ida, Ines och Isak
    Eftersom ingen ännu svarat på mitt tidigare förslag så hoppar jag på här istället. Men har inget speciellt önskemål om lekpark. Jag har ändå ingen koll på lekparker i stan.
  • Tuffs80
    Vad heter alla nyfödda bebisar?
    .klistra in du med :)

Janniiique - Thelma 
    mfe - Maja
    marieotyra - Max
    Tuffs80 -My
  • Tuffs80

My är 7 månader. Inga tänder ännu. När hon är riktigt i gasen rullar hon sig dit hon vill. Inget riktigt ålande ännu.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012