Inlägg från: marieotyra |Visa alla inlägg
  • marieotyra

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Har inte testat kinesiska befruktiningskalendern. Jag hoppas också på att det syns TYDLIGT på ultraljudet eftersom min sambo inte vill veta men jag vill...

Alla som påstod att dom aldrig gissade fel om kön/bebismagar hade fel när jag väntade Tyra. Det var tydligen en riktig pojkmage... Just då tyckte jag att det var ännu roligare att veta att det var en flicka. Vi höll det hemligt för dem som så stenhårt tror att dom kan gissa och AAALLLDRIG har fel så vi kunde skratta lite åt dem...

• marieotyra

Janniiique: Det är ju skönt när magen blivit så pass stor att man inte bara ser lönnfet ut, det stadiet är jag i nu...

Sist tänkte vi att namn skulle lösa sig, man ser ju vad det är när hon väl är född. Pyttsan, det blev inte så mkt lättare för oss iallafall. Så denna gången så hoppas jag att vi har bättre koll på namn när det väl drar ihop sig.

• marieotyra

Det där med bil och bilbarnstolar vill jag helst inte tänka på. Tyckte också att vi fläskade på med en stor  bil (audi A6) men det verkar heller inte räcka. Jag köpte nyss en äldre golf kombi som andrabil och den är tydligen större än audin, där går barnvagnen in på djupet utan problem. Känner jag min sambo rätt så kommer han att hinna byta till någon form av minibuss innan sommaren *haha*

Vi lånade babyskydd av våra kompisar till Tyra, men nu ska dom ha barn samtidigt som oss så jag funderar på att hyra... 

• marieotyra
    Flattis: Håller tummarna, skönt att du får kolla så snabbt så du slipper gå och grubbla.

Hur tidigt kan man känna av ett barn egentligen? Jag tycker att jag känner saker i magen ibland, som jag inte känner normalt. Men det är ju så lite så man vet ju inte om det är inbillning..Tungan ute

• marieotyra

Jag är helt säker på att det här inte är något jag brukar känna och det känns precis som första rörelserna förra gången också så det kan inte vara något annat...

• marieotyra

Sen undrar jag om det är något med graviditet, vinter och att läpparna spricker sönder? Jag använder aldrig lypsyl och sånt annars men känns som att läppen nästan spricker inifrån. Sjukt ont, och kommer ihåg att vintern när jag väntade Tyra var så hela tiden...

• marieotyra

Oj, jag håller inte reda på veckorna...skämmes! Får nog läsa på tills imorgon *haha*

• marieotyra

Här är mamma/mormor på plats i helgen så det är bullbak hela kvällen/natten. Härligt, men insåg precis att jag inte har så mkt plats i frysen. Minusgrader och snö skulle vara välkommet så man kan ställa ut allt i uterummet...

Hoppas att ni har en bra helg!

• marieotyra

Levde på mackor, oboy och kebab en månad, men nu har illamåendet i princip försvunnit. Hoppas att det försvinner för er andra också snart!

Här blev det mysig adventsfrukost och sedan en härligt skogstur till häst (mormor är på plats och barnvaktar), nu vankas det dusch och middag!

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012