• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Janniiique

Ingen som har börjat prata om namn? Många kanske vill hålla det hemligt, för att andra inte ska "ta" det. Men jag delar gärna med mig. Vi är ganska överens, faktiskt. 

Pojke: Elliot
    Flicka: Othilia 

• sleepingangels

Jo då vi har bestämt namn :) Jag delar gärna med mig oxo.

Flicka: Tilli   (fått namnet ur sagan om isfolket)
    Pojke: Edward  (Namnet är efter Iron Maidens Maskot)

Othilia tycker jag är jätte fint! Har en vän som har en dotter som heter det :)       

• Sofi81

Serefine - Ja visst är det svårt att förstå att det ska finnas något där inne i magen! Känner ju igen dig från tidigare tråd!

Gud så nervös jag börjar bli nu! Har ju RUL imorgon efter lunch
    Tyckte innan att jag kommer nog inte bli så nervös, men nu börjar det ännas väldigt mycket. Ni kan väl hålla en tumme imorgon att det sprattlar ett pyre där inne!!!!

• Janniiique

jag börjar också bli nervös, fast det ska bli så spännande. men jag har 8 dagar kvar. känns som en evighet dit. lycka till Sofi81.

• Syster Norr

Kul att läsa era namnidéer, vi har ingen aning om namn ännu. Rul om en månad och efter det vet vi iallafall mest troligt vilken sort det är.

Janniiique: Fin mage!

Lycka till imorgon Sofi81.

Jag har precis anmält mig till gravidyoga, gick förra gången jag var gravid och tyckte det var toppen. Hoppas fler anmäler sig så det blir en omgång i vår. Första kursen startar i januari.

• hillee

Sofi81- Lycka till, håller tummarna för er! vi kanske ses där, beroende på när ni har tid, vi har rul kl.14 imorgon. SÅ himla spännande!

När har alla andra rul? :) ska ni ta reda på kön?

Vi har inte fastnat för nått namn än, känns lättare när (om) man nu får reda på könet vad man ska fokusera på :) 

Å annars de här med symtom, trodde att morgonillamåendet hade avtagit då jag inte spytt på flera dagar. Men ack så fel, igår när jag lämnade hunden på dagis så var jag tvungen att springa ut därifrån, hann inte riktigt med när de kom nästan. huga!! Men verkar gå lite upp&ner de där, för imorse mådde jag prima :) 

Tycker ni att eran graviditet går fort el sakta? Jag tycker den springer iväg, var ju nyss på inskrinvningen! Å är så många som har sagt att de kommer gå så segt! Inte här, jag känner redan "shit....får jag havandeskapspenning (Visst heter de nått annat nu?) så jobbar jag bara ca 3 månader till!! de är sjukt! Men gud vad jag längtar tills den lill* är ute så man får snosa å mysa! :)

• marieotyra

Jag tycker helt klart att graviditeten går fortare den här gången. Kommer nog inte att blir lika nervöst inför detta ultraljud. När vi väntade Tyra låg min sambo inlagd på sjukhuset med kollapsad lunga så det var oklart om han kunde följa med. Då kändes det inte alls så positivt om man inte får kolla tillsammans när det dessutom är första barnet. Det gick ju som tur var bra, så han kunde ta med sina slangar ner till spec.mödravården. Dom kollade dock lite konstigt på honom...

När det gäller namn kommer vi säkert få samma problem som förra gången. Då var det först på bb när alla frågade vad hon hette som vi kände att vi måste bestämma oss. Min sambos kusin hade träffat ett äldre par för några veckor sedan som hette Tyra och Harry. Det tyckte jag lät lite gulligt, så blir det en pojke kanske det får bli en Harry. När det kommer till flicknamn var jag väldigt inne på Ellen förra gången, men Tyra var liksom ingen Ellen när hon väl kom ut så då blev det problem...

• vi blir 3

Inskrivning idag!! Lite nervöst måste jag säga. Får i alla fall veta om BF är i juli eller augusti om det nu finns ett litet liv i mig...

• Sofi81

Det var som jag befarade.. den lilla bebisen levde inte i magen! Så all lycka till er som har ett sprattlande liv i magen!

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012