• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • marieotyra

Gott nytt år till er alla! Vi är på väg till östersund till några kompisar. Tyra har bestämt sig för att hon har sovit färdigt, det är endast 23 mil kvar *puuh* hillee, hoppas att hemresan går bättre.

• vi blir 3
    Janniiique skrev 2011-12-29 17:02:23 följande:
    Livlig filur i magen. Flyttades tillbaka en vecka, nytt bf-datum 1 Juni.
    vi fick en 3D bild på bebis som inte ville visa sitt kön. 
    tillbaka på ultraljud i vecka 32. moderkakan låg så långt ner.
    men allt såg bra ut, och ett starkt hjärta slog.

Är också sugen på ett UL i 3D, vart har ni gjort det?
  • Cinan

rubh: på vanliga RUL. Vi har fått 3D båda gångerna. Andra gången fick jag dock fråga efter det...

• marieotyra

Just det, ett tips till er som väntar första barnet. Vill ni ha något att förbereda är det bra att kolla upp barnförsäkringarna så man vet vad man vill ha när den lilla väl anländer. Vi visste egentligen det redan innan men var inte så snabba med att skicka in papperen, vilket ledde till strul eftersom hon efter ett tag fick smultronmärken som dom skulle göra undantag för etc. 

Vet andra som har fått problem också för att det är någon åkomma som kommit ett tag efter födseln som gör att försäkringsbolagen strular. Så mitt tips är att ha papperen klara så att de bara är att skicka in när den lilla anländer. Då slipper man fundera mer och man vet att man har gjort allt man kan för att vara tidigt ute...

• hillee

Vet inte om ni kanske redan har hört detta men fick höra en trevlig nyhet om att 2012 ska de ändras så man får 30 gemensamma föräldradagar istället för 10, toppenbra! :)

marieotyra- har du några tips på bra försäkring? eller nån annan för all del kanske också har några bra tips? :) 

• Janniiique

uppdatering från barnmorskan i vecka 19 (18+3)

vitökning- 0 kg sen inskrivningen
    blodtryck- 110/55
    bebisen hjärtslag- 150/min 

• Zirap

RUL gick bra idag, allt såg fint ut. Men visst blev jag lite förvånad när det var en karl som gjorde UL. Jag har bara "råkat ut för" kvinnor tidigare.

Jag blev flyttad en dag till den 31 maj, så det var ju inte så tokigt räknat av mig ändå (med tanke på att jag plussade direkt på ett MF) Glad 

• Zirap
    BF-LISTA!
    Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April: 
    27 April- Eliin87

Maj:   
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    28 Maj - marieotyra, andra barnet
    31 Maj -Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 juni  - Janiiique, andra barnet.
    3 juni - bejbisen, tredje barnet 
    10 Juni - AgnesGN, första barnet 
    11 Juni - hillee, första barnet

Juli: 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
  • marieotyra
    hillee: Fick tips av en som jobbar på försäkringsbolag att barnförsäkringen skulle vara hos trygg-hansa. Sen ringde det någon försäljare som påstod att skandia skulle vara bättre än trygg-hansa i vissa avseenden. Det var därför det drog ut på tiden innan vi skickade in papperen, men jag orkade aldrig jämföra då så vi har trygg-hansa till Tyra. 

Janiiique: Om jag ändå hade 0 kg viktuppgång skulle jag vara nöjd....gick upp totalt 14 kg senast men befarar att det kommer att bli värre denna gång....
Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012