Vår/sommarbebisar i umeå 2012
Jag har mest bara följt tråden i telefonen på sistone å då det blev så bökigt att skriva med den när den hittar på egna ord utan att jag märkte det så skriver jag först nu!
Jag har fått ett besök i v 20 för att jag fick ett om jag ville, trots att det är andra barnet. Jag hade havandeskapsförgiftning förra gången så därför kändes det tryggt att få kolla upp hur det ligger till då, så det inte blir så länge till nästa gång.
Inget mjölkläckage här inte. Har tom testat att mjölka, hihi, för att det lixom "amningspirrade", men det kom absolut ingenting. Förra gången läckte jag inte heller. Å mjölken kom dessutom igång sent, så jag hoppas ju ändå på något vis att det ska gå bättre den här gången. Men jag är ändå inställd och mer avslappnad till tanken på att tilläggsmata första dagarna om det behövs. Förra gången kämpade jag med amningssnäckor, bröstvårtsskydd i silikon, blod & skorpor och bröstpump 1-2 månader innan det blev ordning på eländet. Å jag förstår ju att en del ger upp när det är så, men jag är verkligen tacksam över att jag lyckades bita ihop och därför kunde amma problemfritt sedan!
Själv har jag också en vovve. Började tävlingslydnadsträna henne lite smått när hon var liten och fick GK AKL viltspår som 1-åring. Sedan tog utställningskarriären fart och som tur var blev hon färdigmeriterad redan som 2-åring, för sedan sonen kom har det knappt blivit något vettigt gjort alls. Nu går hon mest å skrotar som snäll sällskapshund.