• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • marieotyra

Inget roligt när magen strejkar. Jag har inte haft såna problem än, men har heller inte börjat käka några järntabletter. Jag körde på plommon förra gången, men då hade jag inget totalstopp...

När det gäller ryggen tackar jag så mkt för att det finns en duktig napraprat. Var dit imorse och nu är allt det onda nästan borta...like magic!

• bejbisen

Jag har ätit järntabletter sen ja va på inskrivningen i slutet på okt.
    Har dock inte totalstopp, utan är bara väldigt hård. Ska ge lunelax en chans att fungera, å gör de inte de så får ja väl testa nått annat. För de är verkligen vedervärdigt att dricka den blandningen. Måste finnas nått bättre

Ska även försöka dricka mer vatten tack för tipsen

• Lalla77

Zirap - jaha, trist med så kort tid, men tur att det ingår bilder, vore surt o behöva betala extra.

• AgnesGN

bejbisen - prova även linfrön typ i fil eller i gröt... Det kan hjälpa för att få det att lösas upp lite... =P

• bejbisen

AgnesGN: Jag brukade äta det förut, men märkte dock ingen skillnad då. Nu ha ja köpt hem laktulos, så ja hoppas de ska hjälpa lite

• Syster Norr

bejbisen: Förra grav fick jag äta extra starka järntabletter och dom stoppade upp magen totalt. Köpte "frukt  & fiber" på apoteket, har även sett dom på maxi nu. Funkade jättebra. Är små tugg-bitar bestående av frukt typ plommon som hjälper till att hålla magen igång. Har för mig att jag bara tog en halv om dagen men är inte säker.

• Zirap

Ja nu kommer jag ihåg, jag åt ju torkad frukt, såsom plommon och dadlar förra gången. Man fick bara se till att inte äta för mycket av det... Järntabletter är inte snälla mot magen. Jag har sluppit undan dem än så länge den här gången, vilket jag är så tacksam för.

• parantesen80

Jag tycker katrinplommonjuicen från Friggs är bra! Då får man ju både vätskan och plommon Annars päron, messmör, kaffe.... Och microlax är ok vid graviditet, har också varit tvungen att använda det tidigare.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012