• Zirap

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

BF-LISTA!
    Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April: 
    27 April- Eliin87

Maj:   
    1 Maj - Cinan, andra barnet 
    10 Maj- Tuffs80
    28 Maj - marieotyra, andra barnet
    31 Maj -Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 juni  - Janiiique, andra barnet.
    3 juni - bejbisen, tredje barnet 
    10 Juni - AgnesGN, första barnet 
    11 Juni - hillee, första barnet

Juli: 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet
  • Zirap

Jag tror faktiskt att han heter eller kallas för Nisse. Jag nämnde om honom för mamma och hon frågade direkt om det var "Nisse". Nisse var nämligen mammas BM åt någon av mina yngre syskon iaf. Å jag kände ju faktiskt igen honom på något skumt sätt. Vi var tydligen hos dem ett antal ggr när jag var liten. Han ska ha 4 barn.

Så den äldre av "männen" gissar jag är Nisse Flört 

Det kanske är den yngre som är Assar?  Nisse bör vara över 60 nu, även fast jag tyckte att han såg lite yngre ut, men det är ju lite svårt att avgöra när de har skägg.

• Zirap

bejbisen: Ja visst är det mysigt med sparkar! Jag känner dem varje dag nu Hjärta

• Zirap
    nyfiken: I den här graviditeten hade jag gått upp ca 4,5 kg i vecka 18 och i förra låg jag på ca -1-2kg. Förra gången mådde jag så illa att jag inte kunde äta och låg som värst på -3kg. Den här graviditeten har illamåendet inte varit fullt så kraftigt, men i stället har det funkat att mildra illamåendet genom att äta, så det är väl därför jag lagt på mig antar jag. För en graviditet väger inte speciellt mycket under första halvan egentligen. Så du behöver absolut inte oroa dig för att du bara gått upp ett kg. Sedan är det många som slutar att gå upp i vikt efter v 35 också. Det är trångt för magsäcken tex.

Jag som hundägare är jättenöjd med våran vagn. Vet faktiskt inte vad modellen heter, men det är en Emmaljunga med stålkorg under och luftdäck. Den går verkligen fram smidigt överallt. i terrängen Går en del på elljusspår och det fungerar kanon. Vi har en liten extravagn som är lätt och bra till shopping också. Den väger bara 9kg har jag för mig. Framhjulen går att göra svängbara. Använde den på en promenad en dag då vi hade punka på stora vagnen och jag höll ju på att bryta ihop. Den är helt värdelös att gå på promenad med, även om man låser hjulen! Säkert delvis för att hjulen är små på den. Så mitt tips är att leta efter en vagn med 4 lite större hjul som inte är svängbara om du tänkt gå mycket på grusvägar etc.
    Ofta är de robustare vagnarna även tyngre, så prova å se så att du själv orkar lyfta in den i bilen. Men sedan när barnet blir lite äldre så kan man som sagt köpa en "shoppingvagn" för ett par hundra, om man vill, som komplement. 

Jag går in i v 21 i morgon, dvs 20 hela veckor avklarade, så nu är jag halvvägs!  
  • Zirap

Hur fungerade det för er med tullen när ni köpte utomlands? Visst är det ingen tull innom Eu? Kanske värt att tänka på då så att man inte beställer från "fel" land.

• Zirap

Blä, kejsarsnitt är något jag har "fobi" för. Så länge det inte händer något med barnet såklart, så är det den värsta utgång jag kan tänka mig Är verkligen livrädd för att behöva snittas. Vill inte ha ärr på magen heller. Det är tokigt så olika man kan känna för en sån grej

• Zirap

Bubbelbebis: Självklart förstår jag att man kan känna som du, speciellt med din tidigare upplevelse. Min förra graviditet var ett rent helvete, så trots att jag skrek "jag dör, jag dör" genom nästan hela förlossningen, så att jag hade ont i halsen i 2 dagar efteråt, så var den en fis i rymden i jämförelse med graviditeten. Jag hoppas att du får beviljat snitt om du verkligen vill.

• Zirap

serefine: Snittade dom för att dom kom på att han låg i säte, eller för att det blev komplikationer?

• Zirap

Vi gjorde också KUB där. De är trevliga och vi blev nöjda. Fast det känns lite snopet att det går så fort när man får hosta upp så pass mycket pengar ändå!

• Zirap

Lalla77: Har för mig att själva ultraljuder tog 5-10 min, sedan var det frågor och fyllning i datasystemet i ytterligare 10 min, så vi var inne i rummet max 20 min. Men det är ändå skönt att ha det gjort. Man behövde i alla fall inte betala extra för bilderna, hihi.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012