nyfiken: I den här graviditeten hade jag gått upp ca 4,5 kg i vecka 18 och i förra låg jag på ca -1-2kg. Förra gången mådde jag så illa att jag inte kunde äta och låg som värst på -3kg. Den här graviditeten har illamåendet inte varit fullt så kraftigt, men i stället har det funkat att mildra illamåendet genom att äta, så det är väl därför jag lagt på mig antar jag. För en graviditet väger inte speciellt mycket under första halvan egentligen. Så du behöver absolut inte oroa dig för att du bara gått upp ett kg. Sedan är det många som slutar att gå upp i vikt efter v 35 också. Det är trångt för magsäcken tex.
Jag som hundägare är jättenöjd med våran vagn. Vet faktiskt inte vad modellen heter, men det är en Emmaljunga med stålkorg under och luftdäck. Den går verkligen fram smidigt överallt. i terrängen Går en del på elljusspår och det fungerar kanon. Vi har en liten extravagn som är lätt och bra till shopping också. Den väger bara 9kg har jag för mig. Framhjulen går att göra svängbara. Använde den på en promenad en dag då vi hade punka på stora vagnen och jag höll ju på att bryta ihop. Den är helt värdelös att gå på promenad med, även om man låser hjulen! Säkert delvis för att hjulen är små på den. Så mitt tips är att leta efter en vagn med 4 lite större hjul som inte är svängbara om du tänkt gå mycket på grusvägar etc.
Ofta är de robustare vagnarna även tyngre, så prova å se så att du själv orkar lyfta in den i bilen. Men sedan när barnet blir lite äldre så kan man som sagt köpa en "shoppingvagn" för ett par hundra, om man vill, som komplement.
Jag går in i v 21 i morgon, dvs 20 hela veckor avklarade, så nu är jag halvvägs!