Inlägg från: bejbisen |Visa alla inlägg
  • bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Zirap: Jag hade mannen på mitt ul när ja väntade första barnet. Idag fick jag dock en kvinnlig.
    Allt såg bra ut och BF är enligt sista mensen, inte de 4 dagar ja blev flyttad vid mitt tidiga ul.
    Kan nån ändra min plats i BF-listan? Kan inte göra de via min iPad tror ja. Nya BF är 30/5. Och det är tredje barnet

• bejbisen

Aurora: välkommen hit

Igårkväll slutade min födelsedag på bästa möjliga sätt! När ja la mig i sängen för att sova kände ja av bebis sparkande å bultande på utsidan av magen för första gången! Sååå mysigt!

• bejbisen

Min mage i torsdags då ja gick in i v.22

Går bara å väntar på att de ska bli mitten på Feb så man får åka till bm och mäta SF måttet     

• bejbisen

Alltså, jag kan inte låta bli att bli irriterad. Min mage har strejkat. Stenhård som bara den. Sen i söndags har jag gått upp 2,5 kg pga att ja inte får gå på toa. Har köpt hem lunelax och hoppas att de ska hjälpa snart. Började med det igår. Någon som har nått annat tips på hur man ska få igång magen?! Promenader går inte då ja fått världens foglossning senaste veckorna.
    Jag blir snart galen. Inte för att de syns på kroppen att ja gått upp så mycke på 2-3 dagar. Men ja känner mig... Uppblåst?!

För övrigt är de här inte min vecka. Foglossningen satt igång riktigt rejält natten mot måndag när ja jobbade. Natten mot tisdag när vi kommer på jobbet får vi veta att 3-skiftet ska halveras, vilket innebär att ja åker på 2-skift igen.
    Det fick mig att bestämma mig för att ringa läkare för att diskutera en ev sjukskrivning. Vet bara inte om ja ska va snål å vänta 3 veckor tills ja har jobbat min sista nattvecka. Eller om ja ska ringa redan till veckan. Lutar åt att de blir redan till veckan om ryggen känns så här då :/

• bejbisen

Jag har ätit järntabletter sen ja va på inskrivningen i slutet på okt.
    Har dock inte totalstopp, utan är bara väldigt hård. Ska ge lunelax en chans att fungera, å gör de inte de så får ja väl testa nått annat. För de är verkligen vedervärdigt att dricka den blandningen. Måste finnas nått bättre

Ska även försöka dricka mer vatten tack för tipsen

• bejbisen

AgnesGN: Jag brukade äta det förut, men märkte dock ingen skillnad då. Nu ha ja köpt hem laktulos, så ja hoppas de ska hjälpa lite

• bejbisen

Janniiique: Fin vagn!
    ja har bara tänkt bädda med lakan, kudde, och kanske nån filt

Nu har jag bokat tid för privat köns UL. Ju mer ja tänker på de desto mer känner ja att ja måste ta reda på det. Är ju min sista chans att testa gå igenom en graviditet å förlossning när man vet könet i förväg

• bejbisen

Iccis: Välkommen hit

Idag fick jag ett trevligt samtal! Vår vagn kommer nästa vecka, istället för i mars. Så nu blir de till att fixa plats till den i förrådet! Hur nu det ska gå?!

Janniiique: vi har köpt en kudde. Återstår dock att se när vi börjar använda den

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012