• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Janniiique

Ska också till bm imorgon för att mäta magen, känns spännande. Visst var det många här som går på umedalen hos Maria?

• micksaan

Ja vi är väl några stycken som går till Maria. Jag har tid på torsdag igen. :)

• iccis

Tack så mycket! Teodor är 2 år och 5 månader. Känns som lagom för oss, ville inte ha för tätt och inte för glest emellan dem ;)

Har gått in i v. 26 nu och vi har smått börjat fundera på namn, så spännande! Vi vet inte könet så det är ännu mer spännande.

• iccis

Mars:
    21 Mars - sunshined, andra barnet

April:
    16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken
    21 April- Aurora84, andra barnet (flicka)
    27 April- Eliin87
    28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet

Maj:
    1 Maj - Cinan, andra barnet (pojke)
    10 Maj- Tuffs80
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka)
    25 maj - Iccis, andra barnet
    28 Maj - marieotyra, andra barnet. Minpin, tredje barnet
    30 Maj - bejbisen, tredje barnet
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni:
    1 Juni - Janiiique, andra barnet.
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka)
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar)
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka)
    23 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli:
    9 Juli - sleepingangels, första barnet

• Janniiique

Vecka 25 (24+2). Bebisens hjärtslag: 150 slag/minut. Blodtryck: 120/50. Sf-mått: 24 cm. Järn: 116. Viktuppgång: +2 kg.

• bejbisen

Janniiique: härliga värden!

Ja är oxå just hemkommen från BM.
    V.25 (24+4) SF-mått 22 cm, järn 132, blodtrycket va 118/60 (om ja inte minns helt fel) viktuppgång sedan besöket för 10v sedan +5 kg. Totalt +9 kg

• hillee

Jag går på backen fast hos Margareta. Ska dit den 21a, mäta magen för första gången, känns superspännande! :) att få en egen liten kurva att följa :) blir även spännande att se om järnvärdet fortsätter att stiga, vilket de har gjort varje besök hos bm (äter inga järntabletter).
    mäter dom när man ligger eller står upp? :P

gudars va de har börjat klia på lilla magen och brösten, känns som att man badar i lotion å barnolja :P 

visst får man förresten info hos bm ang. föräldragrupper å så? 

• micksaan
    hillee skrev 2012-02-13 21:35:26 följande:
    Jag går på backen fast hos Margareta. Ska dit den 21a, mäta magen för första gången, känns superspännande! :) att få en egen liten kurva att följa :) blir även spännande att se om järnvärdet fortsätter att stiga, vilket de har gjort varje besök hos bm (äter inga järntabletter).
    mäter dom när man ligger eller står upp? :P

gudars va de har börjat klia på lilla magen och brösten, känns som att man badar i lotion å barnolja :P 

visst får man förresten info hos bm ang. föräldragrupper å så? 
    De mäter magen när man ligger ner. 

Ja, Margareta lär ta upp det där om föräldragrupper när det närmar sig för er del. Jag tror vi började gå i januari och då var de flesta par beräknade mellan slutet på mars och mitten på april. Nu denna gång går vi ju som sagt inte eftersom vi redan har barn sen innan.  
    Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
  • Zirap

Vi fick inte vara med i någon föräldragrupp förra gången pga att vårdcentralen då lagt alla resurser på svininfluensevaccineringen. Kändes riktigt dåligt.

Skulle vara skönt om man fick gå på studiebesök på förlossningen innan den här gången åtminstone. För visst har den flyttat också, eller...?

Förra (och första) förlossningen gick på mindre än 5 h från första tecknet, så jag är lite rädd att det bara ska smälla till den här gången. Å då känns det ju tryggt att veta vart man ska i alla fall! 

• micksaan
    Zirap skrev 2012-02-13 23:40:21 följande:
    Vi fick inte vara med i någon föräldragrupp förra gången pga att vårdcentralen då lagt alla resurser på svininfluensevaccineringen. Kändes riktigt dåligt.

Skulle vara skönt om man fick gå på studiebesök på förlossningen innan den här gången åtminstone. För visst har den flyttat också, eller...?

Förra (och första) förlossningen gick på mindre än 5 h från första tecknet, så jag är lite rädd att det bara ska smälla till den här gången. Å då känns det ju tryggt att veta vart man ska i alla fall! 
    Förlossningen ligger på samma ställe men de har hunnit renovera den. Det ärr BB som ligger på nytt ställe och dit får man ju hjälp att hitta sen efter förlossningen.
    Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012