• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Janniiique

Detta är alltså informationsträff för förstagångsföräldrar. Det sker i föreläsningssal med bildvisning. Rundvandring på förlossning/BB kan ej erbjudas.

Mötesdatum: 23/2, 1/3, 15/3, 28/3, 12/4, 26/4, 3/5, 21/5, 24/5 och 14/6.
    Plats: Bärnstenssalen, NUS
    Tid: kl 14.30-15.30

Närmaste entré är södra entrén. När du kommit in i huset, gå ner en plan. 

• mfe
    Janniiique skrev 2012-02-15 16:52:12 följande:
    Detta är alltså informationsträff för förstagångsföräldrar. Det sker i föreläsningssal med bildvisning. Rundvandring på förlossning/BB kan ej erbjudas.

Mötesdatum: 23/2, 1/3, 15/3, 28/3, 12/4, 26/4, 3/5, 21/5, 24/5 och 14/6.
    Plats: Bärnstenssalen, NUS
    Tid: kl 14.30-15.30

Närmaste entré är södra entrén. När du kommit in i huset, gå ner en plan. 
    Tack så mycket!
  • Syster Norr

För er som fått besvär med fogarna kan jag varmt rekommendera akupunktur. Har gått tre gånger nu och det har hjälpt otroligt mkt redan! Går på Öbackamottagningen vid Statioil storgatan.

• Tuffs80

Vad bra! Tack för tipset. Själv lägger jag mig under värmefilten. När smärtan i rygg och fogar ger sig till känna och det hjälper mig.

Syster Norr skrev 2012-02-15 19:46:36 följande:
    För er som fått besvär med fogarna kan jag varmt rekommendera akupunktur. Har gått tre gånger nu och det har hjälpt otroligt mkt redan! Går på Öbackamottagningen vid Statioil storgatan.

• Aurora84
    Tuffs80 skrev 2012-02-17 09:57:05 följande:
    Vad bra! Tack för tipset. Själv lägger jag mig under värmefilten. När smärtan i rygg och fogar ger sig till känna och det hjälper mig.
    Hur har du det med fogarna denna gång? är det kryckor som gäller nu också? för visst gick dom med sånna förra gången? :/
  • lady84

Kom just hem från läkaren och har blivit sjukskriven i två veckor pga min besvärliga förkylning. Passade på att fråga om foglossningarna som jag har och hon blev förvånad att jag fortfarande jobbade natt. Så om inte chefen ordnar med dagjobb så blir det mest troligt att sjukskrivas fram till min semester. Så skönt! Är helt slut på nätterna då jag kommer hem.

• bejbisen

Lady: härligt att få va hemma ett tag. Hoppas förkylningen ger sig nu då :)

Ja har oxå varit till läkaren idag. Blev sjukskriven på 50% i en månad fr.o.m. Idag. Hon sa att dom bara sjukskriver 50% om de inte är så att man typ behöver kryckor/rullstol för att ta sig fram. Vilket låter galet. Sist blev ja sjukskriven 100% trots att ja inte använde nått utav de. Men, 50% va ju de ja ville ha, så de känns bra.
    Ska bli skönt att slippa jobba till 00 inatt, och få gå hem kl 19 istället! :)
    Jobbade ju sista nattveckan förra veckan. Så nu är de 2-skift som gäller igen :/

• iccis

Besök hos BM idag och allt såg bara bra ut förutom att jag skulle få börja äta järn 5 dagar i veckan. V. 26.: 113/62 blodtryck, 27 sf-mått, 150 hjärtslag, 117 blodvärde, 5,5 blodsocker, + 6,5 kg totalt. Barnmorskan blev dock upprörd när jag berättade att jag nu använt alla (2) tillfällen för att besöka MVC på arbetstid och att jag hädanefter får lösa det med semesterdagar eftersom jag jobbar 8-17. Hur ser det ut för er andra, vad har ni för avtal för sånt på era arbetsplatser??

• sleepingangels

Hej alla! Nu var det ett bra tag sen jag skrev här! Har måt riktigt dåligt och inte årkat skrivit eller så Men nu mår jag bra! Idag var vi på ul igen :) Allt såg bra ut och jag blev flyttad en än gång! Så nu har jag bf 15/7. Har blivid flyttad 4 gånger nu! Detta ul upptäkte dom att jag har TVÅ moderkakor!! En exstra allså! Haha jag har inte hört om det förut och hon sa inte så mycket om det. Hon sa mäst att ibland har vissa det. Nån som hört nån som haft det förut?

Vi ska även tillbax på ul när jag är i vecka 34 för att kolla hur moderkakan som används ligger just nu ligger den helt i vägen! Så då blir det vårt 7 ul!

Hur har ni andra haft det? Ska sitta och läsa lite vad som skrivids tänkte jag :D    

• marieotyra
    bejbisen: Jag har inte ens tänkt på det. Jag jobbar som konsult och ansvarar själv för min arbetstid, kommer och går lite som jag vill så länge jag sköter mina projekt och debiterar mina timmar. Men det kanske skulle vara värt att kolla upp...

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012