• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • Cinan

Jag äter mitt val kvinna barnmorskan var anti dom så jag slutade äta dom för att bevisa att dom verkligen fungerade. Fungerar hur bra som helst på mig iaf. Höjde mitt värde från 113 till 120 på 5 veckor. Jag vägrar äta Niferex som dom lurade på mig förra gången. Mitt val kvinna är troligen bättre än inget alls.

Någon som vet något om ihållande sammandragningar? Jag hade en sammandragning igår som höll i sig från 17 på kvällen och sen gick den aldrig över. Magen var stenhård än fast jag låg i soffan och vilade, duschade m.m. Imorse hade det dock gått över. Det gör ju inte ont men samtidigt är det inte heller helt bekvämt när den håller i sig så länge. Tips om hur man kan få sammandragningen att lätta lite? =)

• mfe
    Cinan skrev 2012-02-22 15:42:26 följande:

Jag äter mitt val kvinna barnmorskan var anti dom så jag slutade äta dom för att bevisa att dom verkligen fungerade. Fungerar hur bra som helst på mig iaf. Höjde mitt värde från 113 till 120 på 5 veckor. Jag vägrar äta Niferex som dom lurade på mig förra gången. Mitt val kvinna är troligen bättre än inget alls.

Någon som vet något om ihållande sammandragningar? Jag hade en sammandragning igår som höll i sig från 17 på kvällen och sen gick den aldrig över. Magen var stenhård än fast jag låg i soffan och vilade, duschade m.m. Imorse hade det dock gått över. Det gör ju inte ont men samtidigt är det inte heller helt bekvämt när den håller i sig så länge. Tips om hur man kan få sammandragningen att lätta lite? =)

När jag får sådär så går jag omkring lite i lägenheten och svänger armarna lite fram och tillbaka, då brukar det släppa :)
  • marieotyra

Nu har jag fått en fix idé om att jag ska köpa en begagnad Urban jungle syskonvagn. Vet inte om det är bra eller dåligt ännu *haha*

• hillee

Förresten, när jag var hos bm så sa hon till mig att inte sitta så mycket med benen i kors. Gör de typ jämnt.
    De kan tydligen öka risken att få åderbrock, eftersom man får ökat blodflöde i kroppen och att de då "stryps" när man har benen i kors....ett litet tips ifall nån vill veta :)

Jag blev asnojjig, tänker hela tiden på hur jag har benen.... 

• mfe
    hillee skrev 2012-02-24 10:04:07 följande:
    Förresten, när jag var hos bm så sa hon till mig att inte sitta så mycket med benen i kors. Gör de typ jämnt.
    De kan tydligen öka risken att få åderbrock, eftersom man får ökat blodflöde i kroppen och att de då "stryps" när man har benen i kors....ett litet tips ifall nån vill veta :)

Oj, har jag aldrig hört!
    Bäst att sluta med det då :P
  • marieotyra

Sen ska man väl generellt inte sitta med benen i kors så mkt heller om man tänker på rygg och hållning, så åderbrocken är nog bara ett av alla argument. Jag har själv väldigt svårt att sitta "normalt" också!

• mfe
    hillee skrev 2012-02-24 10:04:07 följande:

Haha förresten, HEJ!
    R´s lillasyster här Tungan ute
  • mfe
    hillee skrev 2012-02-26 13:00:04 följande:
    mfe- Heej!! kommer de nån bäbis snart?
    Jag hoppas det!
    3 veckor kvar idag, så jag hoppas hon kommer på någon vecka ;D
  • marieotyra

Köpte en begagnad syskonvagn igår. Blev en premiärtur alldeles nyss då tyra inte alls ville åka den gamla vagnen. Kändes lite konstigt att dra runt ett barn i syskonvagn men hon somnade ju efter någon minut så det var väl ett bra betyg antar jag...

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012