AgnesGN skrev 2012-03-04 20:26:48 följande:
Hej tjejer.
Jag har en fråga. Visst var det flera av er som haft kontakt med Assar Isberg på specmödra? Vad tyckte ni om han? Hur ska man "ta" honom?
Jag väntar ju tvillingar, och överallt där jag läst så bör du bli sjukskriven runt v. 25. Jag är nu i 25+0, var på UL och träffade sen Assar som min läkare.
Jag har haft en hel del sammandragningar och har även ganska jobbig foglossning och är mycket trött. Men enligt honom behövde jag inte sjukskrivas. Livmodertappen var ju opåverkad, vilket iofs är skönt. Men att gå och stå på jobbet är riktigt jobbigt för det gör rent ont i magen (och ryggen). När det gällde foglossningen så bad han mig äta smärtstillande (något jag avskyr att göra, men tydligen måste göra). Använder stödbälte och gör övningar jag fått av sjukgymnast. Han tyckte jag skulle fortsätta jobba heltid. Jobbar som förskollärare på en 1-2års avdelning, mycket lyft, bära barn, stå och gå... På kvällarna när jag kommer hem grinar jag bara av trötthet och smärta. Jag jobbar, kommer hem och lägger mig, äter när sambon hinner laga mat, sen ligger jag i soffan tills det är dags att gå i säng, vilket oftast är runt 21-22 på kvällen för jag har helt slut... Assar tyckte inte att det var någon fara, för sambon fixade väl hemmet utan problem? Själv känner jag mig misslyckad. På jobbet orkar jag inget, kan inte jobba och ge barnen det de behöver eller avlasta mina kollegor. Måste sitta nästan hela tiden men har ändå ont, framförallt på eftermiddagar. Hemma orkar jag verkligen INGENTING. Bara gråter och känner mig värdelös.
Ska tillbaka till honom om ca 3 veckor. Men det känns inte som om jag kommer bli sjukskriven då heller. Lät inte så på honom. Just nu känns det som om jag knappt orkar jobba en dag till.
Men jag tänkte att ni kanske har tips på hur jag ska bemöta honom nästa gång för att få igenom en sjukskrivning. För jag orkar verkligen inte jobba mkt längre.
har du sökt graviditetspenning? Jag jobbar också som förskollärare och fick godkänd av fk efter 2-3 veckor. Väldigt snabbt.. :) men annars, prata med din barnmorska och be henne hänvisa dig till en läkare på din vårdcentral.. klart du ska bli sjukskriven!!!