Vår/sommarbebisar i umeå 2012
Alla bebisar som är på övertid väntar nog och vill bli junibebisar tror jag.
I helgen kanske?!
Alla bebisar som är på övertid väntar nog och vill bli junibebisar tror jag.
I helgen kanske?!
Hur stor/liten var Max? :)
Och grattis till lille Vide!
Vi hade hembesök då Tuva var 12 dagar. Då ringde BVC till oss. När Saga föddes sa de på BB hemvård att vi skulle ringa och be om tid, men det var för att hon gick ner så mycket och för att hon inte vände.
Tuva har utöver hembesöket varit på Bvc vid 19 dagar, 1 månad, 2 månader och nu sist igår vid 2,5 månader men det var pga att hon hoppat ner en kurva förra gången så vår Bvc sköterska ville se att hon stabiliserade sig. Alla gånger inbokat hos sköterskan. Med Saga var vi färre gånger och då var vi på egen hand dit. Hade inte heller hembesök då utan vi for dit första träffen. Sen var vi bog bara där tillsammans med sköterskan vid läkarundersökningarna. Ändå har vi samma Bvc sköterska med både Saga och Tuva.
Har faktiskt inte varit desto mer konstigheter med sömnen för Saga. Var bara lite sena kvällar ett tag efter vi kommit hem men det var bara rubbade rutiner då.
Jonatan är fint. Mina bröder heter Jonathan och Johannes.
Surfar också i telefonen så någon för gärna lägga in oss också.
micksaan - Tuva
Vi döpte Tuva den 30 juni i Kiruna kyrka. Saga sprang runt under hela cermonin, hely okej enligt prästen så tror inte du behöver oroa dig. Gick jättebra! Har nu bestämt tilltalsnamn på lillebror nu? :)
Vi hoppade över hepatit. Barnen får de sprutorna om och när det blir aktuellt.
Tuva blir 9 mån på lördag och har ålat sig fram i ca 1 månad nu. Går inte så snabbt än ändå så vi njuter av lugnet före stormen. ;) ska på Bvc imorgon eller fredag. Vid 8 mån mätte hon 70-71 cm och vägde 8,9 kg. Haft en del bökiga nätter på sistone - separationsfasen som slog till.
Vi bor i en 4:a på 87 kvm. Efter ett rum används som datarum så kommer Tuva flytta in till Saga så småningom. Få se när. Tanken är att bygga en våningssäng eftersom rummet tappar för mkt yta med två sängar. Så blir nog ingen inflytt när det gäller sovningen förrän efter sommaren gissar jag!
Tuva har haft 8 tänder sen 8 månader och jag gissar det kommer lite nya snart (kanske vilken dag som helst eftersom igår och idag har varit heltokiga för lillan). Hon fyller förövrigt 1 om 2,5 vecka.
Tuva tog sina första steg 10 dagar före hon fyllde 1 år, så nu går det ganska snabbt. :) Hon och Saga fungerar ändå ganska bra ihop, men visst retar båda gallfeber på varandra ibland, och allra helst på mamman ;) Tuva börjar dagis den 19 aug, tyvärr fick vi inte plats på Sagas dagis så få se hur länge vi måste ha två olika dagis. Jag hoppar på plugget igen i september så fram tills dess njuter vi!
Tuva började heller aldrig med välling, hon dissade det helt. Man saknade lite det i en början men nu spelar det som ingen roll. Hon äter gröt ibland annars är det mest smörgås till frukost/kvällsfika.
Tuva börja på Prosten, Umedalen. Storasyster går på Biskopen så Tuva står kvar i kö dit. Men tyvärr blir det väl plats där först nästa höst.