• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • micksaan

Ring till henne och prata redan imorgon. Så ser du vad hon säger. Du är ju trots att tvillingggravid, klart det är tungt. Ditt jobb är ju inte heller så lättsamt för kroppen.

• AgnesGN

Har inte sökt gravpenning men läkaren sa att jag skulle göra det. Så jag försöker knåpa ihop något. Men det är ju SKITSVÅRT hur man ska skriva.... Usch! Och om jag söker den så får jag väl inte det förrän slutet på april, och så länge pallar jag INTE att jobba... Känns som om jag klarar veckan ut så är jag duktig...

• Aurora84
    AgnesGN skrev 2012-03-04 20:48:36 följande:
    Har inte sökt gravpenning men läkaren sa att jag skulle göra det. Så jag försöker knåpa ihop något. Men det är ju SKITSVÅRT hur man ska skriva.... Usch! Och om jag söker den så får jag väl inte det förrän slutet på april, och så länge pallar jag INTE att jobba... Känns som om jag klarar veckan ut så är jag duktig...
    vilka åldrar jobbar du med? jag skrev väldigt detaljerat om arbetsdagen från att man kommer dit till man går hem.. skrev en arb.dag 8-17 och förklarade utförligt om mina besvär.. med upprepning osv.. det kändes något som att jag överdrev medan jag skrev men sen när jag läste igenom det så insåg jag ju att det är precis så som jag skrev för mig.. alla lyft tex, ett barn som sitter i barnstol med bygel tappar en legobit från bordet.. du måste böja dig och ryggen ordentligt för att plocka upp denna legobit.
  • AgnesGN
    Aurora84 skrev 2012-03-04 20:56:55 följande:
    vilka åldrar jobbar du med? jag skrev väldigt detaljerat om arbetsdagen från att man kommer dit till man går hem.. skrev en arb.dag 8-17 och förklarade utförligt om mina besvär.. med upprepning osv.. det kändes något som att jag överdrev medan jag skrev men sen när jag läste igenom det så insåg jag ju att det är precis så som jag skrev för mig.. alla lyft tex, ett barn som sitter i barnstol med bygel tappar en legobit från bordet.. du måste böja dig och ryggen ordentligt för att plocka upp denna legobit.
    barnen är 1-2 år. Mycket lyft, bära och böja sig... De behöver ju hjälp med det mesta.... Jag ska göra mitt bästa att fylla i den där skiten. Men har ju inte lämnat in omplaceringen till chefen, så jag vet inte hur jag ska hinna få tillbaka den, för de ska ju visst ha en månad på sig att kunna omplacera om möjligt... Så vet inte hur jag ska gå tillväga där heller... Men får söka upp chefen så snart jag kan, hon är ledig några dagar i början på veckan tyvärr... jaja... jag bara klagar. Sorry.
  • Cinan

Agnes: Jag är jättedålig på hur det fungerar med sjukskrivningar i allmänhet och vad som gäller sjukskrivningar<>graviditetspenning... men gissningsvis borde det väl vara så att han anser att du i första hand ska söka graviditetspenning för att det är den rätta vägen att gå? Och kan då du bli omplacerad på ett eller annat sätt så är väl det något som gäller även för att slippa bli sjukskrien?
    Jag har aldrig hörttalasom någon som blivit omplacerad de flesta brukar ju få påskrivet att det inte går att bli omplacerad..?

Du kan ju alltid sjukskriva dig själv i 7 dagar för att vila upp dig och få lite tillgodotid att skicka in ansökan om gravpenning..

• AgnesGN

Cinan - jag ska söka gravpenning. Men hoppas ändå på sjukskrivning, för jag orkar aldrig jobba till 17 april. Överallt där jag läst bör man bli sjukskriven från v. 25 med tvillingar... Men jag är inte bitter... Flört

Det ordnar sig nog, och gör det inte det får jag väl gå på knäna...

• Vår tur nu

Men Agnes, kan du inte skriva ut detta, där det står att man ska bli sjukskriven från v 25 och visa läkaren? Så har du lite att sätta emot...

• lady84

Vaknade av ett sms i morse om ett tips att Barnens Hus hade 50% flyttrea på allt i butiken här i Umeå. Snabbt som attan var vi där och trängdes. Blev en hel del fynd som exempelvis en tripp trapp stol, fårskinn och en hel del annat :) Rean fortsätter i ett par dagar till..

• phlegm
    lady84 skrev 2012-03-10 17:43:58 följande:
    Vaknade av ett sms i morse om ett tips att Barnens Hus hade 50% flyttrea på allt i butiken här i Umeå. Snabbt som attan var vi där och trängdes. Blev en hel del fynd som exempelvis en tripp trapp stol, fårskinn och en hel del annat :) Rean fortsätter i ett par dagar till..

oj, att du orkade.. vi gick på barnens hus idag av en ren slump.. skulle bara ta en fika på cafe victoria och så såg min sambo skylten så vi åkte upp en kort sväng och kollade på babyavdelningen.... men det var ju folk överallt och alla bara slet och drog i allt... dessutom var det väääldigt utplockat.. och kön var ju genom hela butiken... suck

vi behövde ju inte köpa nåt, har redan köpt det nödvändigaste... tittade på trappgrindarna som vi kommer måsta köpa förr eller senare.. men det kändes inte värt det att stå i kö i flera timmar bara för de...

dessutom hade jag aldrig orkat det heller, inte med ryggont och foglossning..  men men.. BF 24 mars så bebis kan ju komma när somhellst nu.. ( hoppas ju som på att h*n ska komma lite tidigare)   
Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012