• Zirap

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Välkommen mfe! Vilken dag är du beräknad?

• Zirap

Iccis: Jag får gå till läkare etc + tandläkare på betald arbetstid obegränsat antal gånger. Däremot har jag för mig att det är max 3 eller 4 h per tillfälle som gäller. Dessutom får vi tillbaka allt utom skatten på läkarvård och receptbelagd medicin.

• Zirap

Iccis: Låter väldigt snålt med 2ggr! Fast du får väl nya semesterdagar 1a april gissar jag och jag antar att du tänkt gå mammaledig ett tag, så det "går" ju att kalla av dem. Själv ttyckte jag att det var så bökigt att ta ut semester under föräldraledigheten att de dagarna ändå fick falla ut i pengar när jag kommit tillbaka till jobbet igen. Men visst, det är ju själva principen med 2 dgr man stör sig på! I annat fall borde man väl kunna söka om tjänstledigt för besöken...?

• Zirap

Jag fick rand både uppe och nere förra gången, men nu har jag inte fått någon ännu (v 27),

• Zirap

Var det någon som var på babykvällen på Barnens Hus? Vilken kö det var, hihi. Vi skulle bara ha nya grindar till trappen så det gick ju att ta med ro, men herregud sicken hetsjakt det var på bilbarnstolar som vanligt! Men det är klart att det blir så när de sänker priserna så mycket.

• Zirap

I år hade dom ändå ganska många av alla stolarna verkade det som. När vi köpte bilbarnstolen (den efter babyskyddet) så stod jag typ 3:a i kön vid dörren utanför och sen när jag väl kom in höll jag på å bli utan för folk sprang om mig och bara slet åt sig. Dessutom hade de inte så många att sälja då heller.

Nu hade dom minst en vakt också och släppte inte på alla på en gång, så det blev inte samma hets! Men mycket folk var det :) 

• Zirap

Jag shoppade lös ordentligt på Barnens Hus idag :) Fick med mig en massa nyttiga & onödiga saker ;) Bla en syskonsits till barnvagnen (Emmaljunga). Vi får se hur det fungerar. Hoppas på att slippa syskonvagn så mycket som möjligt.

För oss har det varit bra med ett separat skötbord att ha på övervåningen. Har för mig att vi använde det i c:a 9-10 månader. På nedervåningen har vi en skötbädd i tvättstugan på "diskbänken". 

• Zirap

Passar på att lyfta fram BF-listan :)

Grattis ni som redan fått era små!

Mars: 
    21 Mars - sunshined, andra barnet 

April: 
    16 April- parantesen80(Johanna), femte pojken 
    21 April- Aurora84, andra barnet (flicka) 
    27 April- Eliin87
    28 April - IMLVLM (Ida) Andra barnet

Maj: 
    1 Maj - Cinan, andra barnet (pojke)
    10 Maj- Tuffs80 
    12 Maj - Lady84, första barnet (flicka) 
    25 maj - Iccis, andra barnet
    28 Maj - marieotyra, andra barnet. Minpin, tredje barnet
    30 Maj - bejbisen, tredje barnet 
    31 Maj - Zirap, andra barnet

Juni: 
    1 Juni - Janiiique, andra barnet. 
    11 Juni - hillee, första barnet (Flicka) 
    16 Juni - AgnesGN, första barnet (tvillingar) 
    19 juni - Systernorr, andra barnet (flicka) 
    23 Juni - Nyfiiken, första barnet

Juli: 
    9 Juli - sleepingangels, första barnet 

• Zirap

Jag har också varit hos BM idag. v 29+0. Har fått en ny BM eftersom min vanliga tagit tjänstledigt för utlandsvistelse i 3 mån. Känns ju lite sådär, men vikarien kändes ändå helt ok. Vikt  + 7 kg sedan inskrivningen, HB 114, så jag får också börja knapra Niferex (Prutade ner mig från var annan dag till var tredje så får vi se hur det ligger till nästa gång). Blodtryck 120/70 å ingen äggvita i urinen ännu vilket känns skönt. Det är som om jag förutsätter att det kommer snart...

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012