• Laurora

Hur många katter kan man ha i en 2:a på 70 kvadrat?

Hur många katter tycker ni är okej att ha på 70 lvadrat, med massvis med aktiveringstillsfällen och skrymslen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många katter kan man ha i en 2:a på 70 kvadrat?
  • Laurora
    echk skrev 2011-10-04 11:14:31 följande:
    "Huskatter" är inte framavlade för att gå utomhus heller. Så länge man aktiverar katten hemma på rätt sätt och ändå ser till att den får utevistelse på annat sätt så brukar det oftast fungera klockrent. 

Ja, mina kan tex spela kinect tydligen. Lämna aldrig katter framför ett kinectspel. Det kan hända saker och inställnignar kan gå åt skogen Oskyldig
  • Anova

Jag röstade på 4, men det beror på hur lägenheten ser ut med mera. 

Jag och sambon funderar på att skaffa katt, och då tar vi nog två. Vi har just en tvåa på 70 kvm, våran lägenhet är i två plan, med en hall på markplan och en trappa upp till resten av lägenheten. Jag ser inga problem att ha flera katter i min lägenhet.  

• SophiaI
    echk skrev 2011-10-04 11:14:31 följande:
    "Huskatter" är inte framavlade för att gå utomhus heller. Så länge man aktiverar katten hemma på rätt sätt och ändå ser till att den får utevistelse på annat sätt så brukar det oftast fungera klockrent. 
    Jag menade inte att huskatter är avlade till att vara utomhus, jag menade att vissa raskatter är avlade till att spendera mesta tiden inomhus. Tycker ändå att det känns "säkrare" att välja en ras som är "gjord" att vara inomhus, det behöver ju dock inte betyda att den trivs med det ändå, men sannolikheten att den ska trivas borde ju vara högre än att ha en okänd blandning.
  • Sveasson
    Laurora skrev 2011-10-04 11:06:28 följande:
    Kul att så många svarar :) helst hade jag bott i en stor mansion ute på landet där de kunde springa fritt, men nu har jag inte pengar till det, så jag sökte så stora lägenheter jag bara kunde för att alla katter skulle få följa med och inte behöva omplaceras, de är ju familj, och de verkar trivas. Särskilt med att klösa på nyinköpta soffan. De små liven.,...

jag har iallafall 8 rum plus uteterass som ska kattsäkras där katterna kan vara så de har um att gå undan i
    Bodde du inte i en tvåa?
  • Laurora
    Sveasson skrev 2011-10-04 13:45:32 följande:
    Bodde du inte i en tvåa?

Ja, fast det är ju 8 rum om man ska räkna alla rum där de kan vara avskilda så är det vardagsrum (1) sovrum (2) uterum (3) Hallen (4) Köket (5) Tvättstugan (6) Toalett (7) Badrum (8) tyvärr är inte terassen kattsäkrad annars hade de kunnat gå ut.... det ska jag nog starta en ny tråd om hur man egentligen gör för att göra det lagligt, om det ens går. Jag är tveksam, jag vågar nog inte.
  • knäckehäxa

jag röstade på tre.

jag har en katt i min tvåa på 50 o jag skulle egentligen vilja skaffa en till så hon har en kompis, men vi har specialmat till henne som är väldigt dyr, (när man är arbetslös så är det dyrt) så min sambo hade absolut inte godkänt det. katten ingick när han flyttade ihop med mig o det är han inte alls nöjd med.

• TEDDEN
    Laurora skrev 2011-10-04 15:40:52 följande:
    Ja, fast det är ju 8 rum om man ska räkna alla rum där de kan vara avskilda så är det vardagsrum (1) sovrum (2) uterum (3) Hallen (4) Köket (5) Tvättstugan (6) Toalett (7) Badrum (8) tyvärr är inte terassen kattsäkrad annars hade de kunnat gå ut.... det ska jag nog starta en ny tråd om hur man egentligen gör för att göra det lagligt, om det ens går. Jag är tveksam, jag vågar nog inte.
    Eh...

• April barn
    echk skrev 2011-10-04 10:57:28 följande:
    Exakt. Om folk skulle veta hur många katter som fryser ihjäl utomhus varje vinter så skulle dom nog tänka om. 
    Mina katter vet iallafall hur man hittar hem ?? Och när det är vinter är de oftast bara runt huset.
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    Grande Rock skrev 2011-10-03 19:46:48 följande:
    noll, djur hör inte hemma i stan
    Haha vem har sagt att man måste bo i stan för att bo i lägenhet, riktigt nyfiken?
  • Zeppi
    April barn skrev 2011-10-04 17:34:37 följande:
    Mina katter vet iallafall hur man hittar hem ?? Och när det är vinter är de oftast bara runt huset.
    Mina med. På vintern vill de inte vara ute längre än max 30 minuter och då håller dom sig runt huset. Vi har även radiosändare på deras halsband så kommer de inte in efter den tiden är det lätt för oss att leta upp dem.
  • Sveasson
    April barn skrev 2011-10-04 17:34:37 följande:
    Precis, tror de allra flesta katter med en ägare vet vart de bor faktiskt.
    Vår egen lata nioåring går knappt utanför dörren på vintern fast hon alltid kan komma och gå som hon vill, ingen risk att hon fryser ihjäl direkt. 
  • lördagsgodis
    Zeppi skrev 2011-10-04 18:57:40 följande:
    Mina med. På vintern vill de inte vara ute längre än max 30 minuter och då håller dom sig runt huset. Vi har även radiosändare på deras halsband så kommer de inte in efter den tiden är det lätt för oss att leta upp dem.
    Vart får man tag i en radiosändare att sätta på halsbandet?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Grande Rock
    April barn skrev 2011-10-04 17:38:56 följande:
    Haha vem har sagt att man måste bo i stan för att bo i lägenhet, riktigt nyfiken?
    okej, det finns lägenheter på landet också, men det finns inte så gott om dem. Jag trodde i min enfald att folk skulle förstå vad jag menade, shame on me.
  • Kimona

3 röstade jag på. Vi bor i en etta på 43kvm och har två katter

• Zeppi

Lördagsgodis: Vi har köpt en loc8tor plus och är riktigt nöjda.Det finns andra modeller men vi valde denna, lätt display läsa av. Efter första dagen glömde katterna att den satt på halsbanden. De hänger men vi tejpa upp den mot halsbandet så katterna inte skulle störas, rekommenderas! Den finns i Sverige men i annonsen hade den något annat namn.

Vi köpte här: www.loc8tor.com/uk/loc8tor-plus-pack.html

• April barn
    Zeppi skrev 2011-10-04 22:13:46 följande:
    Lördagsgodis: Vi har köpt en loc8tor plus och är riktigt nöjda.Det finns andra modeller men vi valde denna, lätt display läsa av. Efter första dagen glömde katterna att den satt på halsbanden. De hänger men vi tejpa upp den mot halsbandet så katterna inte skulle störas, rekommenderas! Den finns i Sverige men i annonsen hade den något annat namn.

Vi köpte här: www.loc8tor.com/uk/loc8tor-plus-pack.html?___...
    Skulle också vilja ha sådan, men alla våra katter sliter av sig halsbanden på bara någon timme Obestämd
  • Laurora
    TEDDEN skrev 2011-10-04 15:51:41 följande:
    Eh...

jamen katter räknar nog inte som vi människor att det är en tvåa liksom, de vill ju ha rum där de kan vara själva, avskilda. Eh, jaja, luddigt värre. med skjutdörrar och annat så blir det ju krypin för dom, en öppen planlösning hade ju inneburit färre möjligheter att gå undan för de små liven, jag räknar ju rummen med dörr, där de kan..

jag tror jag räknar konstigt. Kul lägenhet har jag iallafall  
  • lördagsgodis
    Zeppi skrev 2011-10-04 22:13:46 följande:

Vi köpte här: www.loc8tor.com/uk/loc8tor-plus-pack.html?___...
    Vilken fiffig grej,ser man vart dom är på en gps? Den ser rätt stor ut även den som var till för husdjur men du tycker inte dina katter störs? En fråga till det står 122 meters räckvidd med klar sikt hur upplever du den?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
Svar på tråden Hur många katter kan man ha i en 2:a på 70 kvadrat?