• Helkar

    örter/te och akupunktur för ökad spermieproduktion?

    som rubriken säger - erfarenheter någon?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-04 20:15
    jag menar alltså, kinesisk/österländs läkekonst

  • Svar på tråden örter/te och akupunktur för ökad spermieproduktion?
  • Jag är bara jag

    Nej,inte av det för sånt tror jag inte på men folsyra,zink och astaxantin hjälpte min man att få upp antalet från 20-48 miljoner på 2 månader och ett halvår till 225 miljoner.

  • Helkar

    tack.
    det var inte illa, åta han nån särskild "mix" eller bara tillskott av samtliga ämnen?

  • Jag är bara jag
    Helkar skrev 2011-10-04 20:17:02 följande:
    tack.
    det var inte illa, åta han nån särskild "mix" eller bara tillskott av samtliga ämnen?
    Astaxin,vanlig folsyra från Apoteket och multivitamin för män. Men i stora doser för det måste det vara för att ha effekt. Äter han än-vitaminerna alltså. Plus omega3.
  • Helkar

    nä, inget sånt, vi har just börjat testa örtte för fulla muggar, genom en kineskisk läkare. är egentligen en skeptiker som du men som valt att tro på det nu. läs detta, inte intressant www.familjeliv.se/Forum-7-131/m49861730.html.

    tack för tipsen, kan vara bra att ha något ytterligare att testa medan väntan på nya iscs-försök, viktigt att hålla hoppet uppe. Jag tycker att det är lite konstigt att den "vanliga" sjukvården inte rekomenderar några kosttillskott som kan hjälpa produktionen av spermier.

  • IVFmamma

     www.urologkanalen.com/manliginfertilitet/alte...

    Min make åt denna kur i 3 mån och vi blev spontant gravida, är nu i v.23
    1 Omega3/dag Köpte på apotek denna  www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukte...
    1 tablett E-vitamin
    2 tabletter zink
    2 tabletter folsyra
    1 tablett Q10
    Folsyran, zinken, E-vitaminen och Q10 köpte jag här www.topformula.se

    Jag vet ju inte om det var denna "kur" som hjälpte oss men jag ville bara tipsa.

    Lycka till!!

  • IVFmamma
    IVFmamma skrev 2011-10-04 21:32:12 följande:

     www.urologkanalen.com/manliginfertilitet/alte...

    Min make åt denna kur i 3 mån och vi blev spontant gravida, är nu i v.23
    1 Omega3/dag Köpte på apotek denna  www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukte...
    1 tablett E-vitamin
    2 tabletter zink
    2 tabletter folsyra
    1 tablett Q10
    Folsyran, zinken, E-vitaminen och Q10 köpte jag här www.topformula.se

    Jag vet ju inte om det var denna "kur" som hjälpte oss men jag ville bara tipsa.

    Lycka till!!


    Jag tror att länken ej funkar, jag provar igen

    http://www.urologkanalen.com/manliginfertilitet/alternativbehandling.shtml
  • Jam08
    Jag är bara jag skrev 2011-10-04 20:00:26 följande:
    Nej,inte av det för sånt tror jag inte på men folsyra,zink och astaxantin hjälpte min man att få upp antalet från 20-48 miljoner på 2 månader och ett halvår till 225 miljoner.
    oj vilket bra resultat, har fått tips om Lárginin som ska göra susen enligt vissa o förbättra antal o rörligheten.. min man testar det nu. Får se om det hjälper. 
     
  • Mrs Anna P

    Hej,

    Tack för tipsen. När vi kämpade för att få vårt första barn så ökade min man sitt antal från 12 miljoner med 5% rörlighet till 75 miljoner med 35% rörlighet på cirka fyra månader.

    Vi använde: folsyra och zinktabletter och han gick även på akupunktur samt drack något mindre kaffe och alkohol...utan att helt sluta. Det gick ju susen för vi blev gravida därefter.

    Nu kämpar vi för barn nummer två och nu har han tyvärr bara 5 miljoner med 30% rörlighet (efter en månad med vitaminer redan) så vi får hoppas att dunderkuren ger lika bra resultat den här gången....

    Lycka till allihop!

Svar på tråden örter/te och akupunktur för ökad spermieproduktion?