• IaF

Fler lite "äldre" första gångs mammor i Lund, Arlöv eller Malmö som vill träffas för promenader, fika och annat skoj?

Hej! Jag är en 38-årig mamma till Oliver, nu 7 månader som gärna vill träffa andra mammor för promenader och annat skoj. Vi bor i Arlöv.

• Svar på tråden Fler lite "äldre" första gångs mammor i Lund, Arlöv eller Malmö som vill träffas för promenader, fika och annat skoj?
  • IaF

Vad spännande med tänder. Det är gulligt när de väl har kommit igenom och de slipper besväras av dem.

Jag läste att man ska börja använda tandkräm när hörntänderna/kindtänderna har kommit så än så länge kör vi utan tandkräm. Han har ju än så länge bara två tänder där nere.

Ska dock fråga på BVC nästa gång för att försäkra mig om att det stämmer, men jag har en känsla av det stämmer.

Det ska nog inte ta så lång tid innan de bryter igenom. Det gjorde det inte för Oliver       

• pingpong

Hur har ni det?
    Truls tänder syns nu väldigt tydligt. Han "matvägrade" idag för första gången. Har även varit lite gnälligare och något kinkig.  Dessa tänder...*ler*

• IaF

Hej! Vi har det bra förutom att vår ena katt är allvarligt sjuk och inte har så lång tid kvar. Det är tungt. Oliver har nu sovit två nätter utan att äta. Han har vaknat, varit lite ledsen men somnat om utan att äta. Han sover också längre på morgonen. Så skönt! Han har också ätit mindre, inte velat ha mat och är gnällig emellanåt. Om tänderna kunde komma upp snart. Tror att det är dom som spökar. Jag håller med, dessa tänder!

• pingpong

Vi fick avlida vår ena katt för drygt ett år sedan. Han var 11 år och väldigt pigg , och blev plötsligt en dag sämre och sämre. Det hela gick på en vecka. Usch snyftar lite när jag tänker på honom. Katter är underbara djur.

Skönt att Oliver börjat att sova längre och själv kan somna om.!
    Idag hade vi en tidig morgon, Truls vaknade redan kl 6 och ville ej somna om...hoppas det var en engångs morgon.

• IaF

Pingpong: än så länge finns hon med oss. Men troligtvis inte så länge till. P Hur har ni det? Jag o oliver kom hem igår efter en vecka hos mina föräldrar i Jönköping. Det var mysigt att komma bort lite men ännu mysigare att komma hem. Nu för tiden är oliver väldigt klängig. Hör väl till åldern antar jag. Har truls fått några fler tänder?

• pingpong

laW. Låter skönt att vara hos mormor/morfar en vecka , Oliver måste ha gillat det? Flört

Truls har haft några nätter som varit riktigt stökiga..han har fått sova i vår säng hela nätterna. Nu verkar det ha ordnat till sig (pepper peppar ta i trä) . Truls är också mer klängig, vill gärna se mig hela tiden.  Inga nya tänder på väg - har börjat att borsta tänderna , han ser det som en ny spännande lek. Vi får väl se hur länge det håller i sig.

Har Oliver börjat att "röra" på sig?

Truls han rullar och blir ibland väldigt frusterad för att han inte kommer på knepet med att krypa.    

• IaF

Pingpong: ja oliver hade det fint hos mormor och morfar. Blev bortskämd, så klart. Oliver har haft bra nätter nu. Vill amma sent på kvällen o tidigt på morgonen. Sover oftast till halv åtta, åtta. Han sover fortfarande med mig u sängen. Vi sover bäst så båda två. Än så länge. Oliver har inte visat intresse av att börja krypa. Men gåstolen är rolig. BVC sköterskan så att han kanske väntar med att krypa till hjärnan säger att han kan. Han blir också frustrerad av inte komma någonstans. Lust att träffas? Ni är välkomna hit. Trevlig helg!

• Nina78

God morgon! Hoppas det inte är för sent att vara med här?! :) Är 33 år och har en liten Mio som precis fyllde en månad igår! Vi bor i centrala Malmö på Möllan vid Folkets Park men har ingen bil på dagen! Fika på Entré eller liknande samt gärna långa sköna promenader skulle dock vara nåt vi kan tänka oss! :)

• IaF

Nina78: Välkommen hit! Kul att du också har hittat hit. Fika på Entré låter som en bra idé.

Just nu behöver jag bara lite tid att sörja vår katt som vi tyvärr var tvugna att avliva idag. Men sen är jag gärna sugen på fika.

Svar på tråden Fler lite "äldre" första gångs mammor i Lund, Arlöv eller Malmö som vill träffas för promenader, fika och annat skoj?