• Anonym (Rädd)

Kom på min dotter

När jag kom hem från jobbet i går fann jag min dotter på 13 år liggande på golvet, fullständigt okontaktbar och onanerande. Hon hade rökt något hon kallade för salvia. Hon kom sig efter några minuter och när jag berättade vad hon hade gjort skämdes hon.

Men jag blev livrädd och vet inte vad jag ska göra. Jag har ju inte märkt någon personlighetsförändring, det hela kom som en chock. Är vår dotter narkoman och måste skickas på et hem? 

• Svar på tråden Kom på min dotter
  • bradfield

hittade denna om Salvia: www.flashback.org/t919411 det verkar vara en rätt obehaglig drog och jag förstår att du blir orolig. Kolla om det är något hon brukar göra. Om detta var första gången och hon gjorde bort sig så, så tror jag det är nog för att avskräcka henne från att tappa kontrollen genom att röka salvia igen.

• Anton Ring

Sicken jävla syn det måste ha varit och se detta Tyst

Att läsa en misslyckad tripp rapport på FB, säger inget om drogen alls.
    Och din dotter var rätt korkad att ge sig på en sådan här drog utan en som är med(om vi nu utesluter att det är korkat att använda droger som minderårig).
    Alla droger av hallucigena art SKALL man ha en nykter person närvarande, just för sköta problem som nu uppkom.

Drogen i sig är inte direkt farlig.
    Dock korkat av minderåriga att hålla på med droger.

Och NEJ, du skickar inte henne på hem, kontaktar SOC, eller några andra korkade första åtgärder.
    Utan du sätter dig ned och pratar med henne förutsättningslöst och kommunicerar UTAN fördömande.
    Fast än det kanske skriker i hela kroppen att fördöma detta.
    Bra kommunikation brukar i regel ha större effekt än man står och ropar och skriker på dom och hotar dom.

Och det viktigare av allt, ta reda på vad det är för något.
    Och då skall man inte läsa som den länkande tripprapporten från FB, eller liknande.
    Utan man ska ta redan på ren fakta, sök på google efter erowid, den redovisar fakta bra som dålig med specifika droger.

• Anonym

Prata med din dotter, kolla hur ärligt hon är .. om hon ens är de en gnutta.
    Om du inte vill kontakta soc på en gång, kontakta någon hon kan prata med.
    Köp hem drog tester som du kan ta på henne varje vecka kanske?

• RS89

Anton Ring...skämtar du med mig eller?

det är korkat att använda droger överhuvudtaget!!! mest korkat är det om vuxna använder det för mindreåriga förstår inte riktigt vad dem håller på med, speciellt inte en 13 åring!

TS, salvia är en farlig drog. och eftersom din dotter är så ung, så är alla droger farliga eftersom hennes hjärna fortfarande utvecklas.  salvia är dock ingen drog som man startar med... jag kan inte vara säker, men jag tror nog att din dotter har tagit droger innan.

du känner din dotter bäst och du vet vilka åtgärder man ska ta! 

prata med henne först och främst, om hon erkänt för dig att hon har rökt salvia så verkar hon ha förtroende för dig... 

• Digestive

Att röka salvia ger ett väldigt intensivt hallucinogent rus som varar i ungefär 25 minuter. Det skadar inte kroppen på något nämnvärt vis men instabila personer kan drabbas mentalt. Hennes trip lät väldigt harmlös rent allmänt och ingenting som hon skulle ha tagit någon skada av.

Hon behöver verkligen inte läggas in på grund av den här händelsen.

• Anonym
    Digestive skrev 2011-10-07 21:37:21 följande:
    Att röka salvia ger ett väldigt intensivt hallucinogent rus som varar i ungefär 25 minuter. Det skadar inte kroppen på något nämnvärt vis men instabila personer kan drabbas mentalt. Hennes trip lät väldigt harmlös rent allmänt och ingenting som hon skulle ha tagit någon skada av.

Hon behöver verkligen inte läggas in på grund av den här händelsen.
    Nej men man borde ta de på allvar, för de kan gå utför... de vill säga att hon fortsätter sen kanske hon provar något annat osv.
  • RS89

vadå, varifrån kommer dem här påståenden om att det inte är farligt?
    är det för att indianerna rökte det  för att se in i sin egen själ eller nått...och om jag får fråga, hur gick det för indianerna?...

en drog som framkallar hallucinationer skadar visst mer än vad man tror. man kan dö av att andas in bensin fast ruset vara bara i några minuter...25 min hallucinationer tär en del!!! 

dessutom, en del människor kan ha någon defekt på kroppen som gör att deras kropp tar ännu mer skada. och många dör, oftast något i samband med hjärtat...
    man ska vara mycket försiktig med droger.

• neverending story
    RS89 skrev 2011-10-07 23:22:45 följande:
    är det för att indianerna rökte det  för att se in i sin egen själ eller nått...och om jag får fråga, hur gick det för indianerna?...

en drog som framkallar hallucinationer skadar visst mer än vad man tror. man kan dö av att andas in bensin fast ruset vara bara i några minuter...25 min hallucinationer tär en del!!! 

dessutom, en del människor kan ha någon defekt på kroppen som gör att deras kropp tar ännu mer skada. och många dör, oftast något i samband med hjärtat...
    Dom flesta hallucinogena droger om inte alla är harmlösa för kroppen.
    http://www.erowid.org/plants/salvia/
    Jag tror inte att indianernas förfall kan skyllas på att dom använde droger till olika ändamål, det var snarare den vita mannen mannens fel.

Bensin är ingen hallucinogen drog.

Jag håller med anton att springa till soc eller ens tänka på att skicka iväg dottern till ett hem efter en "tripp" är förhastat.

• Anton Ring
    RS89 skrev 2011-10-07 19:48:27 följande:
    Anton Ring...skämtar du med mig eller?

det är korkat att använda droger överhuvudtaget!!! mest korkat är det om vuxna använder det för mindreåriga förstår inte riktigt vad dem håller på med, speciellt inte en 13 åring!

TS, salvia är en farlig drog. och eftersom din dotter är så ung, så är alla droger farliga eftersom hennes hjärna fortfarande utvecklas.  salvia är dock ingen drog som man startar med... jag kan inte vara säker, men jag tror nog att din dotter har tagit droger innan.

du känner din dotter bäst och du vet vilka åtgärder man ska ta! 

prata med henne först och främst, om hon erkänt för dig att hon har rökt salvia så verkar hon ha förtroende för dig... 
    Din läsförståelse är lika med noll.
    Jag sa det var korkat, men än mer korkat att inte ha en så kallat "sitter" som är med att övervakar en under ruset.
    Vilket man alltid ska ha om man nu tagit beslutet att ta en drog som salvia eller liknande.
    RS89 skrev 2011-10-07 23:22:45 följande:

LoL, hur gick det med indianerna, ja den vite mannen kom dit och slog ihjäl dom.
    Och sen fick dom den vite mannens sprit.

Tror nog du får ta uppgradera med lite kunskap om droger innan du yttrar dig ytterligare.
    Nu blir det bara så tokigt det kan blir, "Hur gick det för indianerna" ** ROLL EYES BACK TO MY SKULL **
  • RS89
    Anton Ring skrev 2011-10-08 13:48:33 följande:
    Tror nog du får ta uppgradera med lite kunskap om droger innan du yttrar dig ytterligare.
    Nu blir det bara så tokigt det kan blir, "Hur gick det för indianerna" ** ROLL EYES BACK TO MY SKULL **
    men Anton Ring, jag har kunskaper om droger. jag tvivlar inte på att du har, men vi tycker bara olika.

du verkar dock ha brist på kunskap vad det gäller människor, vår hälsa och psyke. 

ps.
    vad det gäller indianerna, deras spirituella levnadssätt gjorde deras hjärnor var en aning "slow" så vita mannen kunde i princip göra vad han vill med dem. men den diskussionen kan vi ju ta nån annanstans. jag trodde att folk kunde tänka efter vad jag menade med det. tror inte att det är så relevant för TS och hennes dotter. my bad att jag skrev det.
Svar på tråden Kom på min dotter