• Charlotte1987

    Har ert barn vaccinerat sig mot svininfluensan?

    Jag funderar på detta med vaccination mot svininfluensan. Jag gjorde det när jag var gravid med dottern. Kom och tänka på för någon dag sedan då jag läser om detta att kanske dottern borde vaccinera sig också.
    Bvc har inte sagt något än, ska dit i januari nästa gång.

    Jag är lite nyfiken på hur ni har valt.
    Har ert barn vaccinerat sig?
    Skriv gärna vad ni röstade och varför resp varför inte barnet gjort det. Skriv också gärna ålder på barnet och ev biverkningar barnet fick.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ert barn vaccinerat sig mot svininfluensan?
  • citrus

    Jag gjorde det och ångrar att jag föll för grupptrycket. Är glad att jag slapp fatta beslutet för min son då han var för liten.

  • evil eye

    Nä, jag har inte vaccinerat mina barn. Ansåg att vaccinet kom för snabbt på markanden och det var sådan hysteri det året. Tycker inte man ska utsätta sig för oprövade preparat.

    Och se vad som hänt nu något år senare.... fler och fler biverkningar framkommer och sömnsjukan, ja det är ju inget man vill ge sina barn som inte ens kan välja om dom vill ha vaccinet eller inte. 

  • lövet2

    Ja, 7-åringen är vaccinerad. Det såg vi till sedan 3 av hennes syskon fått svininfluensa och 2 av dem var väldigt sjuka. Så pass sjuka att vi tog risken med vaccinet för 7-åringen.

  • La Lola

    Nix.
    Här har aldrig nån i familjen vaccinerat sig mot det o det finns inga planer på att göra det heller.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Tassens syskon

    Ingen i familjen är vaccinerad och  ingen kommer att göra det heller!!!

  • EJai

    Ja men kommer inte göra det mer finns ju dem som blivigt sjuka pga detta och har problem med att hålla sig vakna och får äta daglig medicin sa dem på nyheterna i veckan eller om det va förra

  • SilverEmma

    Nej här vaccinerades ingen i familjen trots att jag låg i riskzonen. Det var ett enkelt val.


    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • logg81

    Nej. Jag anser att det var ett alldeles för hastigt vaccin som togs fram och att biverkningarna var för dåligt kollade. Idag är jag mycket nöjd med mitt beslut då en bekants dotter fick narkolepsi efter vaccineringen.


    Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
Svar på tråden Har ert barn vaccinerat sig mot svininfluensan?