Inlägg från: Snäckan84 |Visa alla inlägg
  • Snäckan84

Rädd för förlossning

Hej!

Jag hade en tuff förlossning med min första där det blev klipp och sugklocka.
    Blev sjuk efter då stygnen gick upp så jag fick livmodersinflamation och mitt klipp var jätte infekterat. Blev inlagd i 3 dagar med atibiotika i dropp samt blod.

Var livrädd för att skaffa syskon, de erbjöd mig att få prata med en psykolog om de nu var så att vi villa ha ett barn till.

Men konstigt nog valde vi att skaffe ett syskon efter 1 år och jag gick ytterligare igenom en till förlossning då utan smärtlindrig (som jag i och för sig aldrig gör om) fick hjälp efter den förlossningen och prata med någon från bb då jag sa aldrig mera!!!!

Nu ett år efter min andra förlossning kan jag tänka mig att göra om det :)
    Det är ju tur att man glömmer :)

Men är det så att rädslan kvarstår så kontakta ditt mvc och be att få prata med någon.

Det är inte meningen att man väljer att inte skaffa fler barn tack vare en förlossning, så anser du och den du prata med att rädslan är alldeles för stor kommer du nog kunna få ett kejsarsnitt.

Lycka till nu, och grattis till bebisen :)
  • Snäckan84
    Just de, har en vännina som var galet rädd för sin förlossning då hennes första kom vid kejsarsnitt då hennes pojke låg i säte.

Hon hade haft "förvärkar" i några dagar sen när hon väl åkte in för att kolla var hon bara öppen 1 cm så de sa åt henne att åka hem och komma in lite senare.

Då åkte de i väg och käkade gick på stan en stun (hon hade ont men inte super ont) sen efter 5 timmar åkte de tillbaka men smärtan hade inte ändrat sig alls så hon var säker på att hon skulle få åka hem.

De kollade henne och sa: oj nu ska vi snart ha barn, du är öppen 8 cm!

Min vän blev helchockad och de tog vattnet på henne och vips så va hon öppen 10 cm och lillflickan kom efter 10 minuter :)

Så man kan få en lätt förlossning :)
Svar på tråden Rädd för förlossning