Inlägg från: MY2004 |Visa alla inlägg
  • MY2004

    Ni ängla mammor, hur såg era graviditeter ut?

    Med tanke på det du har i bagaget är det ju inte alls konstigt att du oroar dig! Men du har ju kommit till nästan en fullgången graviditet, så snart har du den lilla i famnen!

    Jag har tre barn, två på jorden och ett i himlen. Vi miste vår lille ängel i magen i v 38.

    Graviditeten var inte riktigt normal då jag hade alldeles för mycket fostervatten. Det kan man ju förvisso ha, utan att det ska vara nåt konstigt, men med facit i hand så förstår man ju att det hade nåt samband, att nåt kanske var fel med henne.....sista veckorna hade jag det tungt o jobbigt med jättesammandragningar o magen var alldeles stenhård. Jag längtade verkligen till förlossningen, jag hade ju oroat mig så mycket efter beskedet om fostervattennivån o allt, ändå fick jag extra undersökningar både med UL och CTG. Ändå gick det inte vägen.....

    Allt hade ändå verkat normalt, barnet växte som det skulle o allt sånt, och det fanns ingen anledning till oro.....på något vis hade jag känt på mig att nåt var fel, tidigare i graviditeten hade jag faktiskt anat enorma ryckningar ifrån bebisen, som om hon hade små kramper därinne... mycket märkligt.....

    Mina andra två pojkar, mina jordebarn ;) de graviditeterna var helt normala o flöt fram fint!
    men jag ska oxå tillägga att jag var med om ett missfall i v 7 under min allra första graviditet, så många av oss får genomlida mycket för våra guldklimpar :) Du lär ha fått din beskärda del av elände!! Stort lycka till! snart är du där!!!!!!     

                              

Svar på tråden Ni ängla mammor, hur såg era graviditeter ut?