• Marmac­ita
    Äldre 14 Oct 08:44
    5535 visningar
    33 svar
    33
    5535

    hjälp från soc

    undrar om det nån här som fått hjälp från soc när ni fått tvillingar och isåfall vad för hjälp? hur funkade det? hur myckrt får manbestämma själv?

    undrar för våran läkare har nu bokat möte med soc som ska komma hit o prata om vi behöver hjälp hemma sen...:-S    men vad kan jag förvänta mig?  :-P  

  • Svar på tråden hjälp från soc
  • Äldre 14 Oct 08:48
    #1

    Som avlastning? Eller stöd från soc för att de tror att ni inte klarar av rollen som föräldrar?

  • Philip­pa
    Äldre 14 Oct 08:50
    #2

    Är du ensamstående?

  • flora1
    Äldre 14 Oct 08:51
    #3

    Vad för typ av hjälp? Har ni fler barn eller i rollen som förälder?

  • Äldre 14 Oct 08:52
    #4

    vad för hjälp? är du ensamstående utan annan hjälp och behöver avlastning?

  • bellsi­i
    Äldre 14 Oct 09:16
    #5

    Ja vad för hjälp?

  • Marmac­ita
    Äldre 14 Oct 10:35
    #6

    ja vad jag fattar som avlastning då vi har 2 pojkar sen innan oxå...inte ensamstående o gubben ska vara hemma till mars just för avlasta mig...

  • Marmac­ita
    Äldre 14 Oct 10:38
    #7

    vet inte mer exakt för hjälp därav frågan om nån haft hjälp från soc typ då de fått tvillingar o dessutom har barn sen innan.....e inget som e bestämmt utan nånting vi ska ta ställning till om vi vill ha o de ska komma hit till neo o ha typ ett möte med oss om vad...

  • Äldre 14 Oct 10:42
    #8

    Bokade läkaren möte med Soc utan er vetskap? De har väl rätt att anmäla till soc om de anser att familjeförhållandet är dåligt men boka möte???

    Vi har en familj på vårt dagis som har barn sen innan och fick tvillingar. De har sitt älsta barn full tid på förskolan som avlastning (vet dock inte om soc varit iblandat i det)  

  • mammas mirake­l
    Äldre 14 Oct 11:13
    #9

    Hej! Har inte tvillingar men trillingar och en storebror på 2,5år. Vi har ansökt om utökad tid på dagis för vår son samt att kommunen(socialförv) har anställt min mamma för att hjälpa oss med barnen på 75%. Hur gamla är dina äldre barn?

  • Äldre 14 Oct 13:03
    #10

    Det verkar sjukt olika det där! Vi fick tvillingar för tre månader sedan, pojken är opererad och varit inlagd flera gånger. Dottern kunde absolut inte få utökat med en enda timme på dagis. (Tack Halmstad komun) För behovet var mitt och inte hennes ansåg de. Tilläggas att jag har fem mil t o r till dagis.. Så mycket hjälp fick vi..

    Men har hört att man kan få hjälp vid trillingar! Med all rätt!

Svar på tråden hjälp från soc